Dreamfall: The Longest Journey - novinky

Autor: Michael Davidík | 23.07.2004
Žánr:  PC  | Novinky
Na letošním E3 poodhalil vývojářský tým Funcom detaily o svém největším želízku v ohni.
To, že malá norská firma Funcom vyvíjí volné pokračování své doposud nejúspěšnější hry The Longest Journey, která se právem zařadila do síně slávy po bok těch největších adventurních velikánů, není mezi hráči žádnou velkou novinkou. Jenomže jak už to u podobně nadějných a očekávaných projektů bývá, informace prosakují na veřejnost velmi pomalu. Vše ovšem změnila letošní E3, kde ji designér hry Ragnar Tornquist předvedl natěšenému publiku. A co tedy můžeme od Dremfallu: The Longest Journey, jak zní celý název tohoto dílka, očekávat? Předně se dočkáme kompletně nového interface. Z technického zpracování původního The Longest Journey nezůstal kámen na kameni. Dreamfall jde nekompromisně s dobou a to znamená jediné, kompletní 3D zpracování. Ačkoli jeden rozměr navíc už tradičně přináší trochu rozpolcenosti v řadách adventurních příznivců, tak dnes už nezbývá nic jiného, než se s tímto faktem smířit. A do budoucna jakbysmet. Dalším trnem v oku adventuristů bývá zakomponování akčnějších prvků. Tomuto trendu se nevyhne ani Dreamfall. Pro lepší představu uvedl Tornquist jeden názorný příklad. Představte si, že proti vám stojí zamčené dveře. V klasických adventurách musíte najít klíč (popřípadě jiný předmět), kterým dveře odemknete. Jenže v Dreamfallu na to lze jít pěkně od lesa. Zkrátka a dobře ty dveře vykopnete. Jednoduché a účinné. I když možná teďka lezou adventuristům oči z důlku, není se podle slov vývojářů čeho bát. Dreamfall zůstane adventurou jak se sluší a patří. Jen bude spíše tíhnout k cestě, kterou vyšlapal třetí díl Broken Swordu. Kromě klasických hovorů a používání předmětů se dočkáme i bojů s nepřáteli, řešení nejrozmanitějších puzzlů, ale třeba také plížení či meziher. Sečteno a podtrženo, čeká nás více interakce s několika možnostmi vyřešení situace. Celá hra pak poběží na enginu zvaném Shark, díky němuž se můžeme těšit na okouzlující podívanou. Engine, který podporuje nejmodernější "finesy", nabídne řadu speciálních efektů, které nebyly doposud v adventurách k vidění. Navíc tvůrci počítají s využitím tohoto enginu i do dalších projektů. No a na závěr to nejpodstatnější, příběh. Ten nás zavede do Casablancy roku 2219. Hlavní hrdinka, kterou bude tentokrát dívka jménem Zoe Castillo, objeví při návštěvě své staré přítelkyně zvláštní magický svět. Zoe se zaplete do velmi neuvěřitelné konspirace. Rozhodne se vyhledat hrdinku původního dílu, April Ryan. Hráči budou moci ovládat hned tři postavy. Kromě zmíněných dvou dívek, Zoe a April, dostanou do svých spárů i postavu tajuplného zabijáka Kiana. Ten bude disponovat zcela odlišnými vlastnostmi než Zoe či April, což přinese odlišný přístup ke hře. Kromě Casablancy pak zavítáme například do ponuré nekropole, podmořského města, zimní říše nebo do staré známé Arcadie. A jak to všechno nakonec dopadne? Odpověď bychom mohli dostat už ve druhém čtvrtletí příštího roku. Vývojáře tedy čeká ještě hodně dlouhá cesta, i když určitě ne ta nejdelší.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.