Doom - rocket jumpy - ostatní

Autor: Michael Davidík | 06.11.2003
Žánr:  PC  | Ostatní
Rocketjumpy bez freelooku? Jak se dá využít minimální odraz a ztráta 80% zdraví? Founder rocketjumpů v doomu dokázal, že to jde. Jonathan Rimmer. Blázen každým coulem.
Kdo by neznal legendu jménem Doom? Letos v prosinci oslaví již desáté narozeniny, což je úctyhodné číslo. Na světě se dosud najdou jedinci, kteří Dooma hrají - a to vesměs velice aktivně. Někteří se specializují na deathmatch, jiní zase na singleplayer. Hráči SP (singlaři) si našli množství triků, jak zaběhnout levely co nejrychleji. Největším objevem je asi Rocketjump, který se dá použít i za absence freelooku - a v tomto článku se jím budu blíže zabývat. Samotným objevitelem rocketjumpu v doomovi je Jonathan Rimmer. Již předtím, po shlédnutí Quake Done Quick, někteří hledali uplatnění rocketjumpu v doomovi, tedy jeho portech, podporujících freelook (jsou to například Zdoom nebo Legacydoom). Potom ale přišel Jonathan, který našel 7 (ne-li více), rocketjumpů pro klasický Doom2. Seznam všech triků (ovšem seznam je už nějakou dobu neuploadován...) najdete zde - triky pro LINK (http://www.doom2.net/compet-n/index.cgi?action=nostalg&page=doomtrick;Ultimate Doom) a LINK (http://www.doom2.net/compet-n/index.cgi?action=nostalg&page=doom2trick;Doom2). Jak Rocketjump bez freelooku funguje? Postup v Quakovi je znám - skočíte, namíříte crosshair do země a střelíte si raketu pod nohy (popřípadě střelíte granát, načasujete a vyskočíte). V Doomovi se rozběhnete a střelíte si raketu takřka do obličeje - do zdi, nebo i do nějakého monstra. Následný odraz vás má odmrštit k cíli vašeho skoku. Často je to jednoduché - vzdálenost je nízká, cíl dopadu veliký, můžete dokonce ztratit výšku a přesto se skok povede. Některé rocketjumpy jsou naproti tomu tak těžké, že je zvládne jen opravdový fanatik - jak takový skok vypadá? Ohromná vzdálenost, malý prostor, na který můžete dopadnout a nemožnost ztráty výšky. Takhle nějak vypadá skok v map03 Dooma 2, kde navíc stojíte na sloupu, musíte počkat až se teleportuje monstrum a pak rozjet akci. Zkrátka - rocketjumpy v Doomovi jsou rozhodně obrovský objev, zároveň ale, díky nemožnosti freeloku, jsou doomovské sebevražedné skoky jedny z nejtěžších. Samozřejmě i v Quake bylo mnoho až nelidsky těžkých triků. Rocketjumpy se daly použít i v Quake2, například hned v prvním levelu jste mohli použít barrell a skočit k exitu, což šetřilo až 4-5 vteřin. Doom ovšem neskrývá jen rocketjumpy, jsou tu Arch-jumpy, strafe50 jumpy... Víte vy vůbec co je straferun? O tom ale snad až příště......

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.