Coded Arms - recenze

Autor: Jan Vondrášek | 18.09.2006
Žánr:  PSP  | Recenze  | Akční
Multiplayer: NE
První FPS pro kapesní Playstation je tady!
FPS pro PSP? Ano, je to tak. Konverzi tohoto nevděčného žánru se nevyhnula ani kapesní konzole od Sony, a tak můžeme s chutí očekávat první střílečkovou vlaštovku. O tu se postaralo japonské vývojářské studio Konami, kteřé za sebou má vcelku úrodné období. Není tedy divu, že se rozhodli trochu zariskovat a vydat se do neprobádaných herních končin. Výsledkem jejich odvážného počínání by měla být arkádová střílečka z blízké budoucnosti, okořeněná špetkou kyber-punku s názvem Coded Arms. Pojďme se podívat, jak se vlastně povedla. Jak už jsem řekl, děj hry je zasazen do blízké budoucnosti, konkrétně do pozdějšího 21. století, kdy se armádě zvrtne jakýsi experiment s virtuální realitou. Následně jste povolán do služby vy, coby zkušený hacker, který má za úkol celou záležitost vyřešit. To znamená, že se octnete ve virtuálním světě plném nebezpečných nepřátel. Ano, už samotný děj je jedno klišé za druhým, ale to bych snad celé hře odpustil, kdyby zážitek z hraní nekazil absolutně nezajímavý level design. Vývojáři se totiž chlubili tím, že Coded Arms budou opatřeny jakýmsi generátorem unikátních úrovní. Bohužel výsledky tohoto náhodného generování jsou k pláči. Ve hře se totiž neustále dokola střídají čtvercové místnosti, chodby a výtahy. Toto monotónní provedení by vás zanedlouho unudilo k smrti, ale naštěstí vše kompenzuje několik vyvedených aspektů. Je to například velká rozmanitost zbraní, těch je ve hře asi deset druhů a dočkáte se samopalů, ostřelovačích pušek, granátů a raketometů. Určitě také potěší, že účinnost zbraní je velmi dobře vyvážena a máte tedy možnost i různě taktizovat. Aby bylo do čeho střílet, je třeba mít po ruce i širokou škálu nepřátel. Ani tady nezůstávají Coded Arms pozadu. Při svém putování virtuálním světem totiž narazíte asi na devět druhů nepřátel, takže hra pobaví nejednoho FPS maniaka. Konečně se tedy dostáváme k samotnému jádru všeho. Ve střílečce z pohledu první osoby totiž velmi záleží na ovládání a pro handheldy to platí dvojnásob. Naštěstí právě tady odvedli vývojáři dobrou práci, a tak i když má PSP pouze jednu analogovou páčku, hrají se Coded Arms velmi dobře. Nebudu zde přesně popisovat, co jaké tlačítko dělá, protože hra vám nabízí tolik možností jak ovládání měnit, že by to nemělo cenu. Ovšem největším tahákem této hry zůstává jednoznačně technické zpracování. Obzvlášť pak grafika, která patří k nejlepším svého druhu na PSP. Svou zásluhu na tom má určitě velmi dobře optimalizovaný engine, který je svižný a přitom líbivý. I zvuky jsou na velmi vysoké úrovni, kromě burácení zbraní si užijete i několik futuristických skladeb, které perfektně podtrhují nevábnou atmosféru blízké budoucnosti. Co dodat na závěr? Myslím, že není co. Level design je neskutečně nudný, a i když se mění prostředí (čínská čtvrť, starobylé ruiny), stále jste uzavřeni v čtvercových místnostech. Coded Arms navíc postrádájí jakoukoliv dějovou linii, protože veškerý postup hrou je možný jedině skrz menu, kde si vybíráte jednotlivé úrovně. Nezachrání to ani multiplayer. Nejenže hra nepodporuje game sharing, ale celkově není hraní Coded Arms s kamarády žádná zábava. Nicméně s obrovskou škálou zbraní a nepřátel si spoustu zábavy užijete zaručeně. Hra totiž přesně plní svojí funkci handheldové FPS – na chvilku ji zapnout odehrát pár úrovní a zase vypnout. Nesmím ale zapomenout na to, že hra u nás stojí pouhých 799Kč, což je téměř směšná částka za to, co z Coded Arms dostanete.

Detaily

Distributor: 1
Platforma: PSP
Multiplayer: NE
Doporučená konfigurace: Playstation Portable
Hratelnost:
75%
Grafika:
90%
Zvuk:
80%
Výsledný dojem:
0%
Celkové hodnocení:
70%

Chcete vidět další Recenze platformy PSP? Přejděte na stránku PSP Recenze.