Battlefield 2: Modern Combat - preview

Autor: Oldřich Bezdomnikov | 31.01.2007
Žánr:  PS3  | Preview  | Akční
Karty hry:  Battlefield 2
Zcela nové pokračování populární FPS nedopadlo zase tak světle, jak se na první pohled zdálo.
Zcela nové pokračování populární FPS nedopadlo zase tak světle, jak se na první pohled zdálo. Co má společného vydavatelská i zároveň vývojářská mega továrna na videohry a dosti známý režisér, scénárista, producent Uwe Boll? Oba ve svém oboru chrlí jeden produkt za druhým, zná je každý. Jejich pověst se táhne už léta, avšak nikoli v dobrém smyslu, ale v tom špatném, přímo děsivém. Za nějakých deset let, co hraji hry jsem měl hry od EA vcelku rád. Tak třeba Medal of Honor, James Bond, všelijaké sporty, Need for Speed (nejen) mě hodně oslovili, jejich celkové zpracování bylo pokaždé pořádně kvalitní bez větších chyb. Bohužel již dva/tři roky cítím naprosto ubohý marketing Electronic Arts – za každou cenu udělat každý rok mraky nastavovaných kaší, následně z kupujících lidí udělat osly skvělými trailery z určité hry a poté se akorát dívat na svá konta, jak se plní zelenými papírky tak rychle, že by to normální člověk do konce života nedokázal vůbec spočítat. V poslední době jsem narazil třeba na skutečně podělanou konverzi Burnout: Revenge na XBox 360, u které mě málem čekalo hození šavle na podlahu z toho, co mé oči zažily. Samozřejmě již nepočítám každoroční tituly jako Need for Speed nebo Medal of Honor či Battlefield jejichž podoba s minulými díly mi připomíná siamská dvojčata. Krom pár nových bugů a dalších polonahých ženských z porno kanálů na nás opravdu nečeká žádná změna, a už vůbec ne k lepšímu. I když mi bylo od přátel zdůrazňováno ať se za boha opět nepouštím do těchto her, nemohl jsem si pomoci – padl výběr na nekonverzi Battlefieldu 2: Modern Combat, jenž se zdál na první pohled slušný. Inu ty pozdější bych vám v životě nepřál zažít. Já je zažil, proto se pokusím v kratším textu než obvyklé dvě strany (nemá cenu psát dlouze o hře, která za to totálně nestojí) pospojovat dohromady všechny informace, abyste měli co nejjasnější představu. [b]Hned z kraje…[/b] Moje oko prvně padlo na zápletku, jenž vývojáři určitě vymýšleli tak půl hodiny. Jste v protiteroristickém komandu, jehož velitel vás vyslal na velmi nebezpečné i sebevražedné mise po všech možných končinách světa, poněvadž je naše planeta opět ve strašlivé hrozbě. Teroristé znovu plánují destrukci zcela všeho, co jim brání nebo vadí, takže se vy spolu se zbytkem jednotky vydáváte je kompletně zneškodnit. Pozorně si všimněte, že právě tato zápletka, dá-li se takto opravdu nazvat, je již v románech Toma Clancyho, veškerých filmů se Stevenem Segalem apod., takže se skutečně divým vývojářům, proč vlastně tam dávali tento děj, namísto toho, aby hru udělali bez děje – vyšlo by to zcela nastejno, to mi věřte. Třeba klasický Battlefield 2 vesměs zůstal bez příběhu a jak se to dobře dalo hrát, že? [b]Bojujte za svou vlast raději v reálném životě[/b] Zde to víceméně funguje jako v klasickém offlineovém Battlefieldu – máte daný tým, v němž každý voják má svou vlastní specifickou zbraň (samopal, raketomet, atd.). Ovšem, jakmile zemřete, převtělíte se do jiného vojína, vaše postava již neobživne. Mise jsou vesměs totožné s těmi, jenž bylo možné vidět ve všech hrách tohoto žánru – zkopírované a pekelně nudné. Prostě jdete, držíte jedno tlačítko pro střelbu, chodíte sem tam. Občas něco vyhodíte do vzduchu, nadáváte proč jsou spolubojovníci tak dementně tupí, vydýcháváte spousty bugů, díky nimž musíte i daný level celý zopakovat. Jak jsem již dříve napsal, Modern Combat je prostě „dech beroucí nonstop akční zábava“, u které také chybí možnost libovolně používat vozidla. Jak je pevným zvykem, v naší republice nelze legálně vyzkoušet onlineovou pařbu, tudíž samozřejmě odpadá to nejlepší a zůstává jen ten odporný hnis. [b]Něco dobrého přeci jen[/b] Na druhou stanu je dobré zmínit alespoň jeden jediný klad, co vlastně tento Battlefield obsahuje – jedná se o grafické zpracování. Dálo by se o něm říci, že na dnešní poměry XBoxu 360 je hodně nadprůměrná s minimálním zaseknutím, což v současné době dost oceňuji. Tak třeba smysl vývojářů pro detailní ztvárnění sněhových vloček je fenomenální, to samé pokud vystřelíte do zasněženého auta, kus sněhu odletí pryč. Opačně bych vzal na paškál zasekávání při větších přestřelkách, kde teroristé používají slzné plyny, čímž dochází k zaškubávání. Obecně krajina je odfláká – totálně bez nápadů. Co se týká vodních efektů, lepší byly i na PS2, takže je jasně vidět, že jak moc se vývojáři celé dny horlivě snažili o to, aby měli úplně každičký detail v malíčku. [b]Raději Catwoman[/b] Modern Combat je hra, na níž v životě nezapomenu. Avšak nebudu na ní vzpomínat jako na legendu (Syphon Filter, Metal Gear Solid, Resident Evil), ale jako na totální odporný psí výkal. Raději bych už spustil podobně příšernou záležitost Catwoman, než právě tento díl Battlefieldu. Zde je prostě možné úplně dobře vidět, jak se Electronic Arts tolik snažilo, aby si každý, kdo si ji koupí, užil tolik kvalitní zábavy kolik za ní dal peněz. Také důvod, proč je recenze tak kraťoučká – nemá cenu psát dvě strany i více o mizerné gamese, jenž za to vůbec nestojí. Náladu jsem si vylepšil Tomb Raider: Legend, jejíž recenzi v kvalitní délce přinesu již brzy, takže se opět máte na co těšit! [b]Hra byla poskytnuta společností LINK(http://www.gamehouse.cz/;Gamehouse.cz)[/b]

Detaily

Distributor: 5
Platforma: PS3

Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.