Alan Wake - preview

Autor: Michael Davidík | 17.03.2006
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Nejlépe vypadající hra současnosti s hororovým příběhem se k nám blíží. Jak vypadá takový adept na hru roku 2006?
Finská společnost Remedy, která je proslavená především dvoudílnou sérií nezapomenutelného Maxe Paynea což je akční hra v pohledu třetí osoby okořeněná poprvé použitým bullet-timem navíc s promakaným příběhem a charismatickým hlavním hrdinou. Tentokrát vás opět čeká mužská hlavní postava ale s ještě více temnější atmosférou. Příběh se odehrává v malém horském městečku Bright Falls na okraji státu Washington. Právě sem se přistěhoval spisovatel hororových děl Alan Wake, aby zapomněl na deprese týkající se záhadného zmizení jeho snoubenky. Vše by se určitě po čase vrátilo do starých kolejí a náš hrdina by v klidném prostředí opět začal psát své knihy, to by ovšem nesměl jednoho dne potkat ženu, která by jako z oka vypadla jeho snoubence. Navíc tajemní obyvatelé a záhady městečka rozhodně nepřidají k dobré náladě a spokojenému žití. Ke všemu tomu se Alanovi zdají noční můry, které se míchají s realitou a tak chudák Alan nedokáže rozeznat to, co se doopravdy stalo a co se mu jen zdálo. Největší záhadou v příběhu bezesporu budou přízraky, které se budou Alanovi zjevovat pouze za tmy. Tudíž než slunce zapadne za hory, bude náš hrdina relativně v bezpečí. Pokud ovšem zmizí poslední paprsek Slunce a Alan nebude v dobře osvětlené místnosti, může mít obrovské problémy. Díky tomu bude disponovat příruční baterkou, kterou může v nouzi použít. Kromě baterky se dočkáme i různých světelných senzorů a spousty dalších druhů jiného osvětlení. Městečko Bright Falls má být vytvořeno opravdu reálně. Místní obyvatelé budou tedy skutečně žít a nebudou tupě chodit z místa na místo bez jakéhokoliv rozumného vysvětlení. Každý bude mít vlastní život a denní plán. Při procházení městečkem narazíte na různé druhy budov. Od místních hospod až po benzinovou pumpu, kterou byste měli využívat. Ano, kromě procházek budete moc používat i vozidla, které budete mít k dispozici. Podívat se můžete i do místního kostela nebo na maják, který prý bude mít ve hře velkou roli. Alan Wake je jedna z nejlépe vypadajících her současnosti, což můžete posoudit podle obrázků nebo videa. Snaha autorů je vidět i třeba na každém stromu propracovaným do posledního detailu, reagující na každou situaci například silný vítr. *reklama* Místní pláně budou pokryty hustými lesy což je velmi dobré a přidává to na hororové atmosféře. Velkou pýchou enginu je dynamické stínování u všech předmětů - všechny stíny se počítají v reálném čase! Zkrátka světla a stíny budou propracovány až do posledního kousíčku a budou moc konkurovat takovým enginům, jako je Unreal 3.0 či neméně oblíbený Cry 2.0. Kromě této věci se můžeme těšit i na střídání dne s nocí, která má na hraní hry také velký vliv. Engine dokáže také kromě realistické vody vytvořit tajemnou mlhu nebo dech beroucí bouři, které vypadají opravdu strašidelně. Jedna z nejlépe vypadajících her současnosti a adept na hru roku 2006 by měl vyjít někdy v polovině roku. Snad se firma Remedy neopozdí. Kromě na PC vyjde hra také i na Xbox 360 a PS3. Autoři momentálně dolaďují svůj produkt a také přemýšlejí o distribuci přes internetový systém Steam od Valve. Bát se nemusejí ani hráči s pomalým připojením protože se počítá i s krabicovou verzí. S multiplayerem rozhodně nepočítejte ale na druhou stranu nás čeká revoluční hra.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.