3D engine - ostatní

Autor: Michael Davidík | 16.10.2003
Žánr:  PC  | Ostatní
Homepage: -
Freewarový engine od Albiho má na volně šířitelný software vcelku slušné ambice...
Dnes vás seznámím s jedním z nejlepších freewarových projektů (podle mě) a to s Albiho 3D Enginem. Jak název napovídá, nejedná se o hru, ale pouze o engine, ze kterého jednou hry, nebo hra, vznikne/ou. Od Albiho jsem zjistil několik informací, o které se teď s vámi podělím… Důležité je, že engine ještě není hotov. Technologické demo je sice dokončeno, ale ještě se musí přidat objekty, které budou v interakci s hráčem (dveře, nepřátelé,…). Engine používá mapy z Unreal Editoru, to protože je tvorba levelů snadná a mapy se dají vcelku snadno načítat. Asi vás bude zajímat, jak engine funguje, takže tady je „stručné“ vysvětlení. Návrhář udělá mapu v Unreal Editoru, vyexportuje ji do textového formátu. Potom Albi spustí několik pomocných programů, které mapu rozeberou a vyextrahují z ní různé údaje (světla, stěny,…) a uloží je do vlastního formátu. Další program setřídí polygony a vytvoří BSP strom, na kterém jsou pak postaveny všechny optimalizace a detekce kolizí. Další program vytvoří PVS, to je databáze částí BSP, která zjišťuje jaké další části můžeme vidět, když je kamera ve sledované části. Poslední program vytvoří lightmapy, což jsou speciální textury, nesoucí údaj o světle. Nyní je mapa připravená, teď se může spustit engine, který level načte a začne vykreslovat. Engine vykresluje jen polygony, které zrovna kamera vidí, to umožňují 3 optimalizace - PVS nezobrazuje polygony z částí, které nemohou být viděny (například vedlejší místnosti), Frustrum Culling zahodí všechny polygony mimo zorný úhel kamery a Backface Culling zahodí všechny polygony, jejichž normálový vektor je obrácen směrem od kamery. Polygony, které projdou těmito testy jsou potencionálně viditelné a engine je vykreslí. Sklo, voda, ani zrcadla v této verzi enginu nebudou, hlavně proto, že jsou tyto věci moc náročné na programování a všechny grafické karty je nezvládají. Původně Albi s žádnými speciálními efekty nepočítal, ale nakonec v enginu pravděpodobně budou. Bude se jednat o particle system, to znamená oheň, kouř, exploze a podobné efekty. Až bude engine dokončen, chce se Albi pustit do nějaké 3D hry (nejspíš kombinace akce a adventury). Hra bude viděna z 1st person pohledu a měla by mít zajímavý příběh a obrovské množství dialogů. AI nepřátel bude taková, jakou bude hra vyžadovat. Engine vypadá hodně nadějně.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: -

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.