SIN Episodes - preview

Autor: Ondřej Suchý | 05.12.2005
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Skalní příznivci hry SIN už jistě jásají. Jejich přání podporované tančením prastarých rituálních tanců slaví úspěch - SIN pokračuje!
Ti, kdo prahli po dalším setkání s hrou SIN, se dočkají ještě letos. A nikoli pouze jednou, těch setkání bude hned několik. Tvůrci SINu se totiž rozhodli vyzkoušet ve světě počítačových her dosud nevídanou seriálovou metodu. Název SIN Episodes je ostatně dosti výmluvný. V praxi tedy půjde o to, že stejně jako televizní seriál bude i hra ke svému hráči přicházet po jednotlivých dílech, a to navíc netradiční on-line formou Steam servisu společnosti Valve. Jak bývá dobrým zvykem, každý díl bude samostatným příběhem s vlastní zápletkou, vedlejšími postavami (no zkrátka epizodou), takže nikdo se nemusí bát, že bez předchozího dílu série by nepochopil smysl hry. I když přece jen, jakousi vnitřní myšlenku každého seriálu (pokud v něm nějaká je samozřejmě) dokáže člověk většinou pochopit, až když zhlédne všechny díly. Původně jsem se nechtěl tolik rozepisovat o seriálové metodě pokračování SINu, ale když už jsem to jednou načal, neodpustím si jeden kousavý odstavec. Na první pohled vidíme v oné seriálové metodě u počítačové hry zajímavou změnu. Na pohled druhý je to však od tvůrců, respektive vydavatele počin nanejvýš - slušně řečeno - pragmatický. Hra SIN, plná s úplným dějem, stála bratru padesát dolarů. S patřičným reklamním nadšením je nyní do světa vyhlašováno, že jeden díl SIN Episodes bude stát pouze 20 dolarů. A v tom je právě ten háček. Nemusíte být studovaným matematikem, abyste si spočítali, že jen na šesti dosud plánovaných epizodách jistí lidé vydělají téměř dvaapůlkrát tolik, než kdyby vydali kompletní hru. No, koneckonců přejme jim to. Přestože peněženky skalních příznivců SINu se mnou souhlasit nebudou, není to zločin. Je však nasnadě ptát se, zda jedna každá epizoda bude skutečně mít hodnotu těch dvaceti dolarů, zda nepůjde jen o pár levných změn parametrů v programu. Hlavním (avšak nikoli jediným) hrdinou bude opět John R. Blade, akční hrdina jak má být. Záda mu budou v misích krýt J. C. a Jessica - na nedostatek ženského elementu si určitě stěžovat nebudeme. Centrem dění epizod bude město Freeport City, což je jakási futuristická kombinace New Yorku, San Franciska a Tokya. To hráčům pochopitelně umožní prostředí detailněji poznat. Ať už to budou temná zákoutí, čtvrti na periferii města i společnosti nebo honosné čtvrti boháčů. *reklama* Arzenál zbraní podle všeho dozná značných změn. Tedy až na „malou" osobní zbraň ústřední postavy. Ale koneckonců takový Magnum je zbraň elegantní a vkusná, bez níž byste se jistě cítili jako nazí. Boj v SIN Episodes by měl být co nejbližší realitě, alespoň co se týče inteligence nepřátel. Ti budou totiž pružně reagovat na vaše akce, budou schopní se vzájemně krýt a spolupracovat. Vy naproti tomu budete moci využít prostředí, v němž se pohybujete, a nastražit nepřátelům v temných zákoutích nejednu smrtící léčku. Většina objektů by se měla chovat podle reálných fyzikálních zákonů, reagovat na zásahy, padat (ideálně na vaše nepřátele) a podobně. I když musím poznamenat, že soudě podle zveřejněných záběrů nebude ta fyzika až zase tak přísná. Kupříkladu obrazy na stěnách mají pouze tendenci po dávce z kulometu svézt se do šikmé polohy a víc nic. Stejně jako nepřátelé i spojenci budou umět reagovat na vaše počínání, třeba na to, kam se právě díváte, a povědět vám svůj názor. To může zajisté ulehčit zejména hledání skrytých předmětů. Velice zajímavé může také být rozparcelování dopravních prostředků na části, které lze nezávisle na ostatních poškozovat. Tím pádem můžete například urazit dveře nebo zrušit předek auta. Heslem většiny akčních her posledních let je absolutní volnost. Tvůrci se snaží hráči umožnit, cokoli si usmyslí. SIN Episodes nejsou výjimkou. Celý herní svět by měl být téměř plně interaktivní. Spíše jako perličku či bonbónek na dortu interaktivity bych označil avizovanou možnost zaujímat libovolnou pozici při střelbě z jedoucího auta, střílet ze všech oken včetně toho střešního. Pokud jde o multiplayer, zde autoři chtějí vycházet z názorů hráčů, které získají na oficiální stránce hry. Nelze tedy prozatím nic konkrétního sdělit, snad jen tvůrce pochválit za vstřícnost. Zbývá dodat, že první díl SIN Episodes: Emergency by měl spatřit světlo světa ještě před koncem roku.

Detaily

Distributor: 8
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: ?

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.