SiN Episodes 1: Emergence - novinky

Autor: Michael Davidík | 30.04.2006
Žánr:  PC  | Novinky  | Akční
Objevily se nové informace, tak neváhejte a čtěte...
Sice o Sin episodes jste si na našem webu už mohli přečíst preview od Ondřeje Suchého, ale už je tomu několik měsíců co preview vyšlo a samozřejmě se objevili nové informace. Já se zaměřím hlavně na nové věci, takže doporučuji si přečíst i Honzovo preview. Sin Episodes je pokračováním skvělé střílečky z roku 1998. Bude distribuován přes nechvalně známý Steam a co je nejdůležitější tak to bude hra rozdělená na epizody. Epizod mají autoři naplánovaných opravdu hodně, takže se se Sinem budeme setkávat delší dobu a doufám, že to vždy bude příjemné setkání. Každá epizoda bude mít svůj začátek prostředek a konec, takže pokud ňejakou epizodu minete, tak to neznamená, že další kvůli neznalosti předchozí(ch) nebudete chápat. Ale samozřejmě pokud si poctivě dohrajete každou epizodu, tak budete mít ze hry mnohem silnější zážitek a postupně si budete v hlavě skládat příběh jako mozaiku. Vlastně to bude jako kdyby jste se dívali na nějaký seriál, akorát, že tady bude ten seriál přímo prožívat. Hlavním hrdinou bude John R. Blade a příběh se bude odehrávat v Freeport City. A o co vlastně půjde? Ďábelsky krásná a zlá Elexis Sinclaire vlastnící společnost Pintek má zas choutky ovládnout svět. Elexis má hluboké znalosti biochemie a ty hodlá využít k cestě za svým snem ovládnutí světa. Změnou lidské DNA tvoří mutanty, kteří ji mají dopomoci k jejímu cíli. Na Johnovi, tedy na vás, je samozřejmě jí zastavit. V epizodě jedna budete začínat razií v docích, kde se nachází v opuštěném tankeru podezřelá laboratoř. Sin bude pohánět, stejně jako Half-Life 2(HL2), Source engine a podle dostupných screenshotů a hlavně podle asi desetiminutového videa z hraní se ukázalo, že Sin je moc podobný HL2. To až tak moc, že se vznesla bouřlivá vlna kritiky a autoři Sin odložili až na květen, aby mu vdechli osobitost Sinu a aby hra tolik nepřipomínala HL2. Graficky se můžeme těšit na všechny vymoženosti, které source engine nabízí, takže po vizuální stránce bude jistě na co koukat. Když vyjde později nějaká novější epizoda a bude obsahovat nějaké nové grafické efekty, tak po nainstalovaní se zakomponují i do verze předešlé. Například Emergence nebude mít HDR, ale epizoda dvě už ano, takže po nainstalování epizody dvě budeme moci HDR využívat i v Emergence. *reklama* Samozřejmě Sin bude obsahovat i stejně propracovanou fyziku jako jsme mohli vidět v HL2. Ve videu z hraní bylo nutné pro další postup se nějak dostat přes zamčenou branku, ustřelení zámku bylo bez efektu. Řešením bylo naprosto jednoduché, nad vámi byla zavěšená traverza na provazu, takže stačilo rozstřelit sud pod ní, ten výbuchem traverzu uvolnil a ta branku prorazila. Samozřejmostí je věci roztroušené po levelu jako třeba sudy, krabice,hasicí přístroje a mnohé další předměty, kterými můžeme házet nebo po výstřelu reagují na zásah buď posunutím nebo bouchnutím. Hrátek s fyzikou si užijete podobně jako v HL2. Systém hraní je velmi podobný HL2. Při sledování videa z hraní mě chvílemi připadalo jako kdybych se opravdu díval na HL2 a ne na Sin. Co mě dost zamrzelo, a co už mi vadilo na HL2, bylo zvedání předmětů. Když předmět zvednete tak jakoby levituje před vaším zaměřovačem. Nechápu proč autoři neudělají animace ruky jak ten předmět drží. Toto se týká i nastupování do auta nebo otevření kufru nebo dveří. Přijdete k autu, zmáčknete action buton a najednou se třeba otevře kufr auta, přijde mi to hrozně umělé, ale třeba to je jen můj pocit. V Sinovi si zastřílíte i z dopravních prostředků, když budete střílet z auta, tak si budete moci vybrat jestli budete střílet z místa spolujezdce nebo třeba ze střešního okna. Při jízdě autem vás budou otravovat bojová vznášedla, která vypadají naprosto identicky s těmi co nám znepříjemňovali život v HL2. Léčení je tu řešeno stojany na zdi, opět podobně jako v HL2 akorát, že pokud je stojan už vypotřebovaný a máte u sebe náplň, tak si ho znovu můžete doplnit. Velice zajímavě zní odrážení střel od zdí, což zvyšuje realismus střelby. Hodně zajímavě se jeví dynamicky se měnící obtížnost hry. Hra si bude dělat statistiky o vašem hraní, analyzovat úspěšnost vašich zásahů a pravidelně bude podle nich přizpůsobovat hru. Takže pokud budete hodně nepřátele střílet do hlavy, tak se po nějaké době budou objevovat s helmami. Dokonce bude podle vašeho způsobu hraní přizpůsobovat chování nepřátel. Pokud je budete často zabíjet když budou v blízkosti výbušných sudů, tak hra upraví jejich chování, aby se poblíž výbušných předmětů moc nezdržovali. Celkově by měl systém upravovat obtížnost hry podle schopností hráče, bude i například upravovat počet nábojů a lékárniček. Takhle to zní opravdu skvěle, ale jde o to jestli to bude takhle skvěle fungovat i ve hře, pokud ano tak před autory smekám klobouk. Nepřátelé se budou při bojích různě krýt a dokonce po vás budou i kopat sudy a jiné předměty, bojům to dodává nový rozměr. Efektně vypadá když nepřítel chytne od výbuchu, různě řve a zmítá se v plamenech a potom bídně zhyne. Dost mě zarazilo, že ve hře mají být pouze tři zbraně a to pistole známa z prvního dílu, dále brokovnice a nakonec ještě assault rifle. Každá zbraň má dva módy střelby, ale podle mě je takovýto počet zbraní zoufale malý. Snad to v dalších epizodách autoři napraví. Na Sin jsem hodně zvědavý a doufám, že nabídne skvělou a vtipnou hratelnost prvního dílu. U nás bude Sin nakonec k dostání i v krabicové verzi a to za 599Kč, což je znatelně dražší než přes Steam. Vyjít má 9. května.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.