Shadowrun - novinky

Autor: Michael Davidík | 03.07.2006
Žánr:  PC  | Novinky  | Akční
Tato hra byla oficiálně představena nedávno na letošní výstavě E3. Je zajímavá hlavně tím, že se v ní ukáže nová herní služba Live Anywhere. Čtěte dál...
Nejdříve si řekneme základní fakta. Jedná se o sci-fi FPS specializovanou na hru více hráčů zasazenou do roku 2021. Je inspirována hrou na hrdiny stejného názvu. Vyvíjí ji společnost FASA Studio, která už s předimenzováním takovéto hry na video hru má zkušenosti ze strategie Machcommander. Na začátku jsem se zmínil o nové službě Live Anywhere, což je snaha Microsoftu o to, aby hráči na PC i na Xboxu 360 mohli přes internet hrát na jednom serveru a k tomu i navzájem komunikovat. Tato technologie je zabudována právě na Xboxech 360 a nově by měla být ve Windows Vista a právě Shadowrun by má být jeden z prvních, kdo tuto technologii má využít. To bylo na úvod, aby bylo jasné, o co jde, teď už podrobněji. Kolika módů se dočkáme, zatím není jasné. Byl představen pouze jeden hlavní, a to variace na populární Capture The Flag (CTF). S tím rozdílem, že vlajku bude představovat artefakt uvnitř každého z táborů. O týmech víme také jen málo, byly blíže představeny dvě rasy, a to lidé a elfové. Každá rasa vlastní jiné schopnosti, a proto se s každou hraje jinak. Například elfové mají menší maximální zdraví než lidé, ale zase se jim pomalu automaticky doplňuje. Lidé mají zase na začátku více peněz, které se můžou použít ke koupi zbraní a nových schopností. A to jsme se vlastně dostali k prvkům RPG, které jsou u her na hrdiny běžné. Určitě by ve hře měli být další dvě rasy Dwarfové a Trollové, o kterých se zatím podrobněji více neví. Na E3 bylo k vidění několik zbraní: meč katana, kulomet, brokovnice či sniperka, takže na nějaké nově vymyšlené originální zbraně to nevypadá. Zajímavější jsou ale technologie, které vám usnadní pohyb a orientaci v prostředí. Orientaci usnadní „Fuchi CV“ pohled, s kterým uvidíte i skrz zdi a pomocí indikátoru snadno určíte, jestli ta postava co vidíte za zdí je váš přítel či nepřítel, jak daleko je od vás jakou má zbraň atd. Pohyb zrychlí jakési „Renraku SoarPak“ vznášedlo. Je velmi rychlé a tiché a donese danou osobu tak daleko než se vybije. Svět Shadowruna spojují magické prvky. I na ty samozřejmě tvůrci nezapomněli. Ve schopnostech budete časem stoupat čím dál tím výš a právě s tím se odvíjí i vaše magické schopnosti. Samozřejmě není znám celý žebříček magických dovedností, ale některé představit můžu. Půjde oživovat již mrtvé spolubojovníky, a tak lehce vrátíte život nějakému důležitému veliteli s vysokým levelem. Dále půjde vyčarovat tzv. strom života, v jehož okolí se jednotky sami rychle uzdravují. Bude-li umístěn na správném místě může být hlavním faktorem vítězství týmu. Strom života ovšem není nezničitelný a lze ho zničit výbušninou či silnou zbraní typu bazuka. Lokace, kde se bude bojovat, se rozléhají kolem brazilského města Santos a jsou rozděleny na pět areálů. Areál v okolí elektrárny, paláců a chrámů, veliké přírodní rezervace, výzkumného centra a zničené části města ze zemětřesení. Každý areál obsahuje několik unikátních map s různými úkoly. Na jedné mapě bude moci bojovat až 16 lidí a jak už jsem říkal na začátku díky technologii Live Anywhere, to budou lidé z PC i Xboxu 360 najednou. Určitě bude zajímavé jak se hráči na Xboxu 360 s ovladačem poperou s PC hráči na klávesnici a myši. Vsázel bych spíše na PC. Kromě hraní po internetu půjde změřit své síly offline, a to proti počítači ovládaným protivníkům neboli botům. Jinak na grafiku se podívejte na screenshotech, ale vývoj pro next-gen konzoli značí vysokou úroveň. Doporučuji se podívat také na oficiální stránky hry, kde je trailer z E3. http://shadowrun.com Datum vydání se plánuje na 1. čtvrtletí roku 2007.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.