Sacred 2: Fallen Angel - recenze

Autor: Vladimír Nagl | 10.03.2009
Žánr:  PC  | Recenze  | RPG
Multiplayer: ANO
Po delším čekání přichází Sacred s druhým dílem. Nástupce Diabla, nebo kvalitní chvilkové povyražení před příchodem pravé legendy?

„Prolog“


Vzpomínáte na akční RPG Sacred? Rozdělilo hráče na dva tábory. Jedna strana německý klon legendárního Diabla 2 odvrhlo a šla si po stopadesáté projed hru na Nightmare obtížnost. Ti zvýdavější se do hry zažrali a dohráli jí. Protože co si budeme povídat, první Sacred nebyla zrovna krátká hra a k jejímu dohrání stačilo pár hodin usilovného hraní. Naopak grafika na tu dobu nebyla zrovna k zahození a jelikož pole akčních singleplayer RPG nebylo zrovna osázenou přepychovými tituly, mnohý hráč po Sacred opravdu sáhl. Po nějakém čase jsme se dočkali datadisku s názvem Sacred Underworld, který už ovšem podle mých zdrojů u nás moc velkou popularitu neměl. Přidány byl celkem dvě hratelné postavy, několik úkolů a zbraní. A tak není divu, že ho vlastně ani moc pařanů nezná. Po dlouhých čtyřech letech k nám konečně po dlouhém čekání přilétá druhý díl z dílny vývojářského studia Ascaron. Koho napadlo, že druhý díl půjde ruku v ruce s prvním, ten se šeredně plete. Původní díl nás v tomto případě moc zajímat nemusí, jelikož story line dvojky se odehrává předlouhých 2000 let před událostmi z jedničky. Jde tak vlastně o takový prolog k prvnímu dílu. Co vás jistě zaujme je velice dobře zpracované intro. Šedivý čaroděj vypráví o temných dobách a na scénu vstupují některé z hratelných postav. Celé intro má velice dobrou rockovou hudbu a nezvykle kvalitní zpracování, které vás prostě donutí si ho pustit ještě několikrát.

 Sacred 2: Fallen Angel


„Atraktivní“ příběh“


T-Energie proudila Ancarií už od počátku věků. Tato mytická síla se stala počátkem všeho života, je zdrojem vší magie a počátkem veškerého myšlení. Dlouhou dobu to byly andělské Serafky, kdo střežil T-energii - a tím i osud celého světa. Své znalosti předaly Vznešeným Elfům, díky čemuž mohli těžit z T-energie. Ta umožnila říši Vznešených elfů zažít nesrovnatelný nárůst blahobytu, díky němuž se stala vládnoucí kulturou Ancarie. Síla, obsahující nesmírnou moc T-energie, s sebou však přináší velká nebezpečí. Nikdo děti Ancarie nenaučil, jak se s ní vypořádat. Brzy mezi Vznešenými elfy propukly vášnivé rozepře jak a za jakým účelem T-energii použít. Každá strana ji chtěla pro sebe. Hádky se změnily v neřešitelný konflikt, který vyústil v rozštěpení Vznešených elfů. Mezi Vznešenými elfy zuřila strašlivá občanská válka, v níž však nakonec ztratili všichni. Jejich říše se zhroutila a s ní i veškerá mocenská struktura. Jiné národy povstaly, aby mohly utiskovat Ancarii, a byly připraveny uchvátit moc pro sebe a zaujmout tak někdejší místo Vznešených elfů. Spory pokryly celou zemi. Avšak kromě zničující války se na Ancarii řítila větší katastrofa. T-energie se vymkla kontrole! Kdysi tvořivá síla se nyní proměnila v cosi negativního. Stvoření i zvířata se proměnila k nepoznání, celé oblasti se staly neobyvatelnými, města a vesnice byly zničeny. Jak urozená vrstva tak i vrstva kněží Vznešených elfů soupeřily o moc nad říší Vznešených elfů, aby tak mohly ovládnout T-energii. Země znovu čelila válce, válce mnohem větší a s mnohem většími důsledky než všechny předchozí války a bitvy. Dva tisíce let před Šaddarem zaznělo volání po hrdinech, aby odvrátili tuto válku a znovu získali kontrolu nad T-energií. Ale kdo na něj odpoví? Hrdinové, kteří budou usilovat o záchranu světa před propadem do naprostého chaosu, nebo takoví, kteří jej ještě prohloubí?


Sacred 2: Fallen Angel


 

„Šestice statečných“

Kromě klasického výběru postav na vás čeká i volba toho pravého božstva. Každý má samozřejmě nějakou tu výhodu a každý zároveň disponuje jiným speciálním kouzlem. Od léčení družiny, po dočasné zvýšení síly vašeho herního avatara. Jak už je zvykem, máme tu temnou a světlou plejádu bohů na výběr a proto vybírejte opravdu pečlivě. Dále má každá hratelná postava speciální strom zkušeností a samozřejmě osobitých kouzel, která jsou v Sacred 2 rozdělěna na tři stromy, takže je jen na vás, jaké ability a spelly budete používat. A kdože bude pomocí vaši prozřetelnosti mlátit tupá monstra po hlavě v Sacred 2: Allen Angel? Z prvního dílu nám tu zbyla jen Serafínka. Pohledná bojovnice zdolávající své nepřátele kouzly i bojem na blízko. V intru jezdí na pěkném tygrovi J. Temný protichůdce Inkvizitor je Serafínce v mnoha ohledech velmi podobný s tím rozdílem, že může kráčet jen po cestě temné strany, u slečny je tomu naopak. Ostatní z bandy již mohou hrát za obě strany dle libosti. Stínový bojovník rozdává velké rány na blízko a dokáže si z mrtvol vyvolat kostlivce na svojí obranu. Antický strážce s vizáží robocopa třímá v jedné ruce robotickou zbraň dle vlastního výběru, zatím co v druhé je možné svírat klasickou zbraň. Lesní Dryáda je specialista na útok z dálky a se svým lukem dokáže udělat na bojišti pěknou paseku. Kdežto elfa se specializuje na klasickou magii, jako hlavní zástupce kouzlících postav v Sacred 2.


Sacred 2: Fallen Angel


„Jak to šlape“


Svět Ancarie je velmi rozlehlý a co vás na první pohled překvapí je velice dobře zpracovaná grafika. Taktéž animace jsou kvalitně odvedeny, což jsem u tohoto titulu opravdu nečekal. Co se týče questů, je jich opravdu mnoho a po čase se bohužel dost opakují. Jediné co se mění je prostředí a cíl k likvidaci/záchraně/promluvení. V RPG sice nic nezvyklého, ale přecejenom si autoři mohli dát více námahy, aby se úkoly zas až tak neopakovaly. Variabilita nepřátel taktéž není nijak hvězdná. Počet druhů nestvůr zcela nenaplnil mé očekávání a jistě si po pár hodinách hraní bduete přát, aby jste potkali tentokrát něco jiného, co vás chce sníst zaživa. Velkým plusem Sacred 2: Allen Angel je možnost nasednout na mounta a zrychlit tak váš postup hrou. Na výběr tak máte kromě oddaných koní také speciální mounty pro danou postavu. Chrámový strážce tak má k dispozici futuristické vozítko a Driáda jakousi ještěrku. Prostředí je velmi rozmanité a každá postava začíná v jiné části základní lokace, stejně tak počáteční zápletka je zcela jiná, ovšem každý se nakonec dostane do stejné úkolové linie, bohužel. Proběhnete se po písčitých plážích, rozkvetlých loukách a zavítáte hlavně do velkého množství různých kobek a jeskyní. Vývoj postavy je zcela ve vašich rukách a hra vám dává velkou možnost, jak budete danou postavu trénovat a jaké spelly budete používat. Strom abilit je tak asi třikrát rozsáhlejší než ten v Dianou 2. Celá hra prošla českou lokalizací. Nejedná se sice o dabing, ale rozhodnutí počeštit jen titulky považuji jako správný krok od českého dodavatele. Na své si tak přijdou i neangličtináři a starší hráči.



Když si to všechno pěkně shrneme. Sacred 2: Fallen Angel je důstojné a v mnoha ohledech lepší pokračování rozporuplného prvního dílu. Oplývá skvělou a propracovanou grafikou, rozmanitým vývojem postavy a hlavně hratelností, která vás na dlouhé hodiny dokáže velice dobře zabavit. Nebýt pokulhávajícího příběhu, občasné zmatené kamery a opakujících se úkolů, dalo by se uvažovat o možném zástupci Diabla. Nicméně i tak se jedná o vynikající titul.

Detaily

Platforma: PC
Multiplayer: ANO
Doporučená konfigurace: CPU 2 GHz, 1 GB RAM, GeForce 6600
Doporučená konfiguace: CPU Dual Core, 2 GB RAM, GeForce 7800/Radeon 1950

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.