Pariah - preview

Autor: Michael Davidík | 22.11.2004
Žánr:  PC  | Preview
Chystaná FPS střílečka od tvůrců Unreal série. Je potřeba dodávat více?
FPS jsou momentálně v kurzu, o tom nemůže být pochyb. Proto asi nepřekvapí, že svou trochou do mlýna chce přispět také kanadské studio Digital Extremes. Pokud patříte mezi příznivce podobných her, pak vám asi název téhlete firmy nebude neznámý. Spolupracovali totiž na téměř herní modle akčního světa, sérii Unreal. Ačkoli bychom se mohli logicky domnívat, že autoři svou tvůrčí invenci vrhnou na další hru stavějící na více než úspěšné značce, opak je skutečností. Deset let strávených po boku Unrealu je prý pro ně více než dlouhá doba na to, aby se pustili do vývoje něčeho nového. Veškerou sílu tak upínají směrem, na jehož konci by měl být další potencionální akční hit jménem Pariah. No co si budeme nalhávat, pokud se firma ve svém portfoliu může pochlubit kolonkou Unreal, pak jsou předpoklady pro úspěch jejich dalšího projektu více než reálné (navzdory tolika let strávených u Unrealu:-)). Tvůrci si naštěstí uvědomili, v čem jsou opravdu dobří, takže Pariah bude další hrou, která prodlouží řadu sci-fi first-person sříleček. Ovšem nebude jen tak ledajakou tuctovou. Hra půjde ve šlépějích současného trendu, což znamená, že mezi hlavní nosné pilíře bude patřit příběh. Tvůrci se dokonce nijak neobávají prohlásit, že se bude jednat o příběh s velkým P. Pojdmě se tedy trochu podívat pod jeho pokličku, ovšem jen tak, jak nám dovolili pánové z Digital Extremes. Zasazení příběhu není v případě sci-fi hry nijak překvapivé. Přeneseme se v čase o spoustu let směrem do budoucnosti, konkrétně do její vzdálené podoby. Ústřední postavou bude vojenský lékař (a také částečně tajný agent ), kterému byl svěřen poměrně rutinní úkol. Musí se postarat o hladký průběh převozu vězeňkyně Kariny J., která je mimo jiné nositelem nebezpečného smrtícího viru. Jenomže ejhle. Během převozu dojde k nešťastnému incidentu, jenž má za následek ztroskotání lodi. Při vší smůle loď ztroskotá přímo na planetu sloužící jako vězeňská kolonie. Jack tak čelí hned dvojici zásadních problémů. Nejenže musí Karinu dopravit na původní místo určení, tedy do vojenské báze kamsi na Zemi, ale musí se také vypořádat s nehostinným nepřátelským prostředím a přežít v něm. Epický příběh Pariahu má být plný nečekaných zvratů, zrady, ale má nakousnout i taková emoční témata jako láska a přátelství. Kromě nepříjemné společnosti v podobě nepřátel, čeká na Jacka i společnost přijemnější. Tím bude přítomnost ženského elementu a hlavně, jak se na správnou akci sluší a patří, hromada zbraní. Jejich počet se bude pohybovat okolo jedné desítky. Stejně jako je bohatý jejich počet, bude slušná i jejich rozmanitost. Z celé škály stojí za zmínku určitě klasická brokovnice, jejíž účinky jsme si mohli vyzkoušet už v nejedné střílečce. A tady rozhodně nebude dělat o nic menší paseku. Proto kdo se dostane před její hlaveň ve slušné blízkosti, může počítat, že jeho smrt bude krom slůvka efektivní i o pouhé otázce několika setin vteřiny. Velmi známě zní i kulomet, který nabídne vše co byste od něj očekávali. Jen pohled na něj vzbuzuje respekt a to nemluvě o jeho kadenci. Z dalších nabízených zbraní se můžete těšit kupříkladu na plasmovou pušku (u té bude potřeba naučit se trochu toho správného zacházení pro její efektivní využítí), granátomet nebo třeba zbraň jménem "Titans First", která spouští hotovou apokalypsu. Nebude sice patřit mezi nejrychlejší, ale výsledek bude stát za to. K vítaným ozvláštněním pak bude dozajista patřit možnost zbraně všelijak upravovat a upgradovat. Toho budeme moci dosáhnout pomocí tzv. Weapon Energy Cores, které budou v průběhu misí k nalezení. Budete si tak moci třeba na zbraň přimontovat dalekohled nebo upravit zásobníky apod. Jejich implementace bude uživatelsky přijémná, každá zbraň bude mít patřičný počet slotů a do těch se budou upgradovací udělátka lehce vkládat, nebo odebírat a přidat je naopak do jiné zbraně. Stejně jako například ve hře Halo (mimochodem svou koncepcí se jí Pariah zatím v mnohém podobá, alespoň tedy X-boxová verze) budeme moci využívat rozmanitých vozítek (zvláštní plavidla, létající kola, buginy). Zkrátka nepřijdou ani vyznavači multiplayerových klání. Se soupeři si to bude možno rozdat v klasických módech jako Deatmatch (i jeho týmová varianta), Capture the Flag, nebo ve speciálních blíže nespecifikovaných módech Frontline Assault či Siege. Nikoho z vás asi nepřekvapí engine, na kterém Pariah poběží. Bude jím známý Unreal engine, samozřejmě značně zmodifikovaný. Je jasné, že z technologického hlediska bude Pariah opravdovou špičkou. Vždyť kdo by mohl Unreal engine zvládnout lépe než lidé, jímž byl témeř deset let denním chlebem. Detailní rozlehlé prostředí, stísněné interiéry, velmi propracovaná animace postav (včetně mimiky) a pokročilý fyzikální model jsou určitě všeříkající návnady pro hráčovo oko. Mimochodem díky fyzikálnímu modelu Havok si vychutnáme takové serepetičky, jako je například opravdu působivé použití granátometu nebo let zasaženého nepřátele zpátky mezi své. To, že po cestě může srazit k zemi všechny a vše co mu stojí v cestě, určitě netřeba připomínat. Pariah by se tak mohl stát dalším příjemným zpestřením trhu FPS stříleček. Navíc by slibovanou silnou příběhovou linií mohl zaujmout i dobrodružněji založené hráče.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.