Nejočekávanější hry roku 2005 - ostatní

Autor: Michael Davidík | 03.01.2005
Žánr:  PC  | Ostatní
Homepage: -
Rok 2004 je za námi a většina hráčů již hledí dál do nového roku 2005. Jaký bude a co nám přinese? Pojdtě se se mnou podívat na ty nejočekávanější tituly s rokek vydání 2005!
Rok 2004 je za námi a většina hráčů již hledí dál do nového roku 2005. Jaký bude a co nám přinese? Pojďte se se mnou podívat na ty nejočekávanější tituly s rokem vydání 2005! Zaběhnuté značky Asi největší očekávání vzbuzují pokračovatelé již zaběhnutých herních jmen, pokusil jsem se vybrat několik nejočekávanějších... [b]Grand Theft Auto: San Andreas[/b] Zatímco konzolisté si již užívají nového GTÁčka naplno, my PCčkáři si budeme muset jako obvykle půl roku počkat. V pořadí již pátý díl vzbudil "u sousedů" nemalé nadšení, a tak se můžeme alespoň utěšovat vylepšením grafické stránky hry. San Andreas by mělo nabídnou plno novinek, tou první je obrovská rozloha stejnojmenného státu. Mezi další novinky patří tuningovatelná auta, nutnost pravidelného stravování, nebo třeba cvičení v posilovně. Konečně se také objeví jízdní kolo :). Co by to bylo za GTAčko bez pořádného hudebního doprovodu - o něj se postarají taková jména jako Nirvana, Gund´n´Roses, Radiohead a spousta dalších. San Andreas bude jednou z nejočekávanějších her v příštím roce a určitě nejsem sám kdo se na něj moc a moc těší! [b]Žánr:[/b] GTA ;) [b]Vývojář:[/b] RocketStar Games [b]Vydavatel:[/b] Take 2 [b]Datum vydání:[/b] Červen/Červenec 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * * * [b]Battlefield 2[/b] Battlefield 1942 sklidil nemalý ohlas u komunity online hráčů, jednalo se o akční hru zaměřenou na boje desítek jednotek. Napadá mě přirovnání k jednoduššímu Flashpointu - i zde byla možnost řídit či pilotovat všechny dopravní prostředky okolo Vás. Jenže Flashpoint měl jednu výraznou chybku, a tou bylo malé využití potenciálu multiplayeru, kterého se dokonale chytil Batlfíld. Druhý díl se odehrává ve znamení moderního boje a setkáme se v něm s USA, Čínou a armádou Blízkovýchodní aliance. Mezi četné novinky bude patřit například notně vylepšená AI, velitelský mód - (něco podobného již předved CoD United Offensive) kde bude možné udílet vojákům rozkazy nebo provádět další podpůrné akce jako bombardování či taktický průzkum. Kromě nových prvků by měla hra obléknout i nový grafický kabátek, který zatím vypadá velice dobře. [b]Žánr:[/b] Multiplayerová Akce [b]Vývojář:[/b] Digital Ilusions SE )(Švédsko) [b]Vydavatel:[/b] Electronic Arts [b]Datum vydání:[/b] Duben 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * * [b]Splinter Cell: Chaos Theory[/b] Kdo by ho neznal. S teroristy si hraje jako s loutkami, láme vazy na potkání a neštítí se si krknout ani v přítomnosti největšího bosse z města. Ano, je to Sam Fisher, který se nám už měl možnost předvést ve dvou předchozích dílech (Sprinter Cell a SC: Pandora Tomorrow), a je nutné podotknout, že na jeho premiérové vystoupení to nebylo vůbec špatné. Čím nás tedy překvapí v tomto třetím pokračování? Největší změnou je pravděpodobně zcela jiný grafický design, který by měl více do akce zapojit efekty (výbuchy) a především ještě více do detailů vykreslit celé prostředí, ve kterém se bude náš hlavní hrdina pohybovat. Co se týče příběhu, je jako ve všech podobných hrách dosti obnošeným kabátem – zneškodnit teroristy vyhrožující zbraněmi hromadného ničení dnes již přece zvládá i batole, ale se Samem to asi přece jen bude větší prča. *67* *68* *69* Pokud nás nový SC neohromí příběhem, bude to zcela jistě větší škálou pohybů, především se zapojením efektně jednoduchého nože, který bude nyní základem naší výbavy. Další věcí, kterou by měl ohromit ještě více než v předchozích dílech, je možnost několika různých cest vedoucí k dokončení úkolu. Ta už byla na velice slušné úrovni v poslední akci, tak uvidíme, jestli půjde Ubisoft až tak daleko, že by pokořil nynějšího mistra ve variabilitě cest – Hitmana. V každém případě se i po přehlédnutí dokola omílajících řečiček o revoluci mezi stealth akcí a dalších komerčních slibů, není proč netěšit na květen, kdy by nám měl Sam připravit pořádnou dávku kvalitní akce. *70* *71* *72* [b]Žánr:[/b] stealth akce [b]Vývojář:[/b] Ubisoft [b]Vydavatel:[/b] Ubisoft [b]Datum vydání:[/b] květen 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * * [b]Quake IV[/b] O pokračování Quaka je toho zatím moc neví, o to ale vzbuzují zatím zveřejněné informace větší očekávání. Na vývoji pracují zkušení Raven Software (Soldier of Fortune, Jedi Knight: Jedi Academi), kteří samozřejmě s ID úzce spolupracují. Čtvrté pokračování úspěšné akční série bude znamenat odklon od multiplayerově zaměřené Areny. Příběh začíná tam, kde skončil druhý díl, opět tedy budete bojovat s ostatními mariňáky proti Straggům a ke slovu by se měla dostat i týmová akce á la Call of Duty. Novinkou by měla být část hry, ve které budete hrát za druhou stranu barikády, což vzbuzuje velká očekávání. Graficky bude hra postavena na vylepeném Doom 3 enginu, takže se opět dočkáme hrůzostrašných monster a hry světla a stínu, ale pravděpodobně ne v takové míře jako v Doomovi. Multiplayer samozřejmě hra obsahovat bude, ovšem nevyskytnou se v něm vozidla. A na závěr hláška hlavního programátora Ricka Jonsona: "Zatímco Doom byl horor, Quake IV bude peklo!" [b]Žánr:[/b] Akce [b]Vývojář:[/b] Raven Software [b]Vydavatel:[/b] Activision [b]Datum vydání:[/b] Konec 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * * [b]Dungeon Siege 2[/b] Mezi nejúspěšnější hry roku 2002 se zlatým písmem zapsalo akční RPG Dungeon Siege. Perfektní mix akce a RPG stylu Diablo uchvátil obrovskou komunitu hráčů a nic na tom nezměnila ani linearita a lehká stereotypnost. Z chyb prvního dílu se chce jistě Chris Taylor poučit, a tak by měl mít ve dvojce daleko větší slovo příběh. Další z řady novinek by měl být nový dynamicky měnící se svět reagující na hráčovy akce. Aby toho nebylo málo, přibude i speciální vlastnost - síla schopná zvrátit průběh nejednoho boje. Děj hry se bude odehrávat v zemi Aranna asi 100 let po skončení původního dílu. K moci se totiž dostal vládce Valdis pokoušející se celou zemi násilím spojit. V tom se mu samozřejmě pokusíte zabránit a na pomoc si budete moci přibrat dalších 5 spolubojovníků. Těšit se můžete i skvěle vypadající animované filmečky díky autorizačnímu systému Flyck. Jestli se autorům opravdu podaří splnit všechny sliby, to si budeme muset počkat do jara letošního roku! [b]Žánr:[/b] Akční RPG [b]Vývojář:[/b] Gas Powered Games [b]Vydavatel:[/b] Microsoft [b]Datum vydání:[/b] jaro 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * * [b]Hitman: Blood Money[/b] V davech počítačových hrdinů máme každý toho svého nejoblíbenějšího. Můj je to odjakživa Hitman, který mě vždy dokázal ohromit obrovskou variabilitou misí a úkolů a především jeho zabijáckou chladnokrevností. Proto mě oznámení již čtvrtého pokračování s podtitulem Blood Money velice potěšilo a rád bych se s vámi podělil a nové informace o této legendě. *85* *86* Ve třetím díle již začne pořádně našemu hrdinovi přituhovat u zadnice, protože se na scéně objevuje jiná, nebezpečná skupina postupně zabíjející agenty z ICA. Agentovi 47 tedy dochází, že nyní je na řadě právě on, a tak odlétá do relativně bezpečnější Ameriky, aby si zachránil vlastní krk. V tom mu bude vypomáhat pár nových hračiček (rozuměj zbraní) ve vybavení a také několik nových potřebných chvatů (shození z balkónu, přes zábradlí, …). Nový Glacier engine by měl zaručit ještě lepší pocit z hraní než doposud. Další důležitá novinka, spojená s vaší volností, je využití vašich těžce a krvavě vydělaných peněz do koupi nových zbraní a vybavení, což může dosti ovlivnit celý styl hraní. Ať už jste si v minulosti Hitmana oblíbili, nebo ne, tento projekt by měl zaujmout každého soudného hráče, protože pokud autoři dodrží všechny sliby, mělo by jít o revoluční zlom v této skvělé sérii. *87* *88* [b]Žánr:[/b] stealth akce [b]Vývojář:[/b] Io Interactive [b]Vydavatel:[/b] Eidos, Cenega Czech [b]Datum vydání:[/b] duben 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * * [b]Black and White 2[/b] První díl "Černé a bílé" od Petera Molyneuxe sklidil v době svého vydání rozporuplné reakce. Někoho hra na boha naprosto uchvátila, jiný rychle hledal zábavu jinde. Avšak na jednom se všichni shodli - byl to originální počin! Ve šlépějích prvního dílu se ponese i pokračování, který by mělo dát hráči do ruky daleko větší moc na svým světem. Budete moci tvořit hory, měnit koryta řek atd. *25* *26* *27* V ruku v ruce s tím budete samozřejmě vlastnit svoji potvůrku, ale o něco větší důraz bude mít řízení samotného světa. Lidičkové už nebudou tak přihlouplí jako dříve, ba naopak, budou mezi nimi vznikat daleko komplikovanější vztahy. Kromě nádherné grafiky hra nabídne i realistický fyzikální engine, který by měl ještě umocnit Vaši hru na boha... *28* *29* *30* [b]Žánr:[/b] Hra na Boha [b]Vývojář:[/b] Lionhead Studio [b]Vydavatel:[/b] Electronic Arts [b]Datum vydání:[/b] 1. polovina 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * Novinky Stejně jako již zaběhnutá jména vzbuzují pozornost i novinky, tady je soupis těch nejočekávanějších! [b]S.T.A.L.K.E.R.: Shadows of Chernobyl[/b] Poslední z trojlístku velkých akcí(Doom III, HL2) měl být na světě již nějaký ten měsíc, avšak Ukrajinští GSC Game World nechtějí nic uspěchat, a tak vyjde Stalker snad až v květnu. Očekávat ho budou desetitisíce fanoušků, kteří ještě nevydanou hru doslova zamilovali. Aby také ne, když autoři slibují hory doly :). Hlavním tahákem má být živý otevřený svět s vlastními obyvateli i pravidly, svět v okolí Černobylu. *31* *32* *33* Kromě obrovského a hlavně živého herního prostředí slibují autoři vynikající AI, realistickou fyziku a další řadu udělátek a překvapení. Ve hře by měl být aplikován i jednoduchý RPG systém, a tak se bude asi skutečně jedna o mix několika žánrů a jen doufám, že to nedopadne, jako když pejsek a kočička vařili dort :). Grafický engine hry vypadá úžasně, jak si můžete všimnout z okolních obrázků, nebo několika uveřejněných videí. Dopadne-li vše podle plánu autorů, budeme se moci projít virtuální zónou již za pár měsíců! *34* *35* *36* [b]Žánr:[/b] 1st Person Akce [b]Vývojář:[/b] GSC Game World [b]Vydavatel:[/b] THQ [b]Datum vydání:[/b] Květen 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * * * [b]F.E.A.R.[/b] Další, kdo patří do naši již tak dost pestré kaše akčních pecek chystaných na příští sezónu, je rozhodně hororově vyhlížející 3D akční hra s poutavým názvem F.E.A.R. Příběh nás zavede do teroristy obsazené budovy, kam se vydáváte se svým speciálním týmem F.E.A.R. (First Encounter Assault and Recon), abyste vyřešili záhadu masakru SWAT týmu, osvobodili rukojmí a vlastně „jen“ přežili v rozjetém krvavém masakru, u kterého je vždy hrůzně vyhlížející holčička, jak vystřižená z legendárního hororu Kruh. *73* *74* *75* A pokud vás ani toto nepřesvědčilo o kvalitách této hry, tak ještě přihodím pár polínek, do již silně plápolajícího ohně. Co nás tedy ještě ve F.E.A.R. čeká a dozajista dostane svou kvalitou? Hororová atmosféra, poutavý příběh, detailní grafika, vymakaná Havok fyzika a především spousta krve a zábavy na každém rohu – to vše a ještě mnohem více nám ještě před prázdniny nabídne již jmenovaný titul. Když dodám promakanou AI nepřátel, kdy budou protivníci využívat přirozeného krytu podle situace, futuristické i reálné zbraně, kterými budete krosit normální vojáky i neidentifikovatelné stvoření jak vystřižené z Doomu, máme tu omáčku, která musí šmakovat každému, kdo ví, co je to FPS. Nezbývá než doufat, že se Monolithu podaří splnit všechny řečené sliby. *76* *77* *78* [b]Žánr:[/b] 3D akce [b]Vývojář:[/b] Monolith [b]Vydavatel:[/b] Sierra [b]Datum vydání:[/b] druhá polovina 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * * [b]El Matador[/b] Co bych to byl za vlastence kdyby se v novoročním přehledu neobjevila ani jedna připravovaná česká hra. El Matador od českého studia Plastic Reality technologies je díky prostředí někdy nazýván „český Far Cry“. Hra je totiž zasazena do prostředí jihoamerické narkomafie a hlavní hrdina, jemuž mafie zabila bratra, se rozhodne si to s mafií vypořádat. A tak se vydává do Jižní Ameriky, kde mu hrozí mnohá nebezpečí. *49* *50* *51* Postupně hlavní hrdina zjišťuje, na čemže jeho bratr doopravdy pracoval, vývojáři slibují napínavý Krimi thriller s množstvím zvratů a já se jedině těším. Ve hře dostanete možnost projít 15 reálných herních prostředí, realitě budou samozřejmě odpovídat i zbraně a dopravní prostředky. Doufejme, že Plastici chytnou při vývoji ten správný konec, a my se tak dočkáme další povedené akční hry! *52* *53* *54* [b]Žánr:[/b] 3rd Person Akce [b]Vývojář:[/b] Plastic Reality technologies [b]Vydavatel:[/b] Cenega [b]Datum vydání:[/b] Říjen 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * [b]The Witcher[/b] Zaklínač (Podle Stejnojmenných knih polského spisovatele Andrzeje Sapkowského) by měl být akční RPGčko podobné úspěšnému Dungeon Siege, ale narozdíl od něj tu bude jen jeden hrdina a více příběhu. The Witcher nabídne tři různé konce, kvalitní soubojový systém nebo třeba specializovaný fyzikální engine Karma od společnosti Criterion. Kromě boje s mečem by se měl objevit i systém rvaček „na férovku“. *61* *62* *63* Další z mnoha unikátních vlastností hry bude například možnost opít se v hospodě nebo zajít za zábavou do nevěstince. Grafický engine doznal od toho původního mnoho změn a podle okolních obrázků můžete vidět, že hra vypadá vskutku nádherně. Na výsledku by měl mít podíl i samotný spisovatel, který již provedl několik změn v herním scénáři. Hra by se měla objevit v průběhu roku 2005. *64* *65* *66* [b]Žánr:[/b] Akční RPG [b]Vývojář:[/b] CD projekt Red Studio [b]Vydavatel:[/b] CD projekt [b]Datum vydání:[/b] 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * [b]Pariah[/b] Pokud je nějaký herní žánr nezahltitelný, je to rozhodně FPS. Ať už jde o boje z druhé světové nebo futuristické střílečky z budoucnosti, většinou se vše chytí, alespoň z části, což se například u strategií nebo RPG říci nedá. Proto se na náš trh valí neuvěřitelné množství podprůměrných, průměrných i z řady vybočujících akcí. Jednou z nich je právě i hra Pariah od tvůrců slavné série Unreal (Tournament) Digital Extremes, která by se jednoznačně měla řadit do třetí skupiny výjimečných titulů (jinak by zde také neměla své dva odstavce, že?). A proč tomu tak je? Dozvíte se dále… *79* *80* *81* Příběh nás přenese do daleké budoucnosti, konkrétně do roku 2520. Zde se zhostíme role lékaře Jacka Masona, jehož úkolem bude přepravit trestankyni Karinu, nesoucí v sobě nebezpečný vir, na patřičnou základnu v odlehlé části Země. Avšak nic není tak jednoduché, jak to vypadá, a tak naše plavidlo ztroskotá na planetě sloužící právě jako trestanecká kolonie. A tak se nyní vaším primárním úkolem (ne že by vám ho někdo musel zadávat) stane přežití a ještě je nutné dopravit Karinu na určené místo. V tomto nelehkém úkolu vám budou pomáhat různě nastavitelné a upravitelné (pomocí „Weapon Energy Cores“) zbraně a pár ovladatelných vozidel a vznášedel. Když dodám, že hra poběží na nejnovějším Unreal enginu za vydatné pomoci Havok fyziky, musí být každému jasné, že tohle nebude projekt za pár babek. Konečně poslední informace se týká vydání hry, které je naplánováno na březen 2005. Už se těšíme. *82* *83* *84* [b]Žánr:[/b] 3D akce [b]Vývojář:[/b] Digital Extremes [b]Vydavatel:[/b] Groove Games [b]Datum vydání:[/b] březen 2005 [b]Očekávání:[/b] * * * Nejočekávanější hra posledních 5-ti let A konečně ta nejočekávanější hra, na jejíž vydání už čekáme pěknou řádku let :) [b]Duke Nukem Forever[/b] To nejlepší na konec a myslím, že Duke Nukem Forever tím nejlepším opravdu je! O hře už jsme více než tři roky neslyšeli nic nového. Ve vývoji je už 7 let a popravdě řečeno je otázkou, zdali se vůbec někdy objeví. 3D Realms se stále dušují, že datum uvedení hry do obchodů oznámí 90 dní před jejím vydáním, takže to může být teoreticky kdykoli. Nedávno dokonce zmizely ze stránek hry dosavadní screenshoty s vysvětlením, že neodpovídají současnému stavu hry. *55* *56* *57* Malým světýlkem pro všechny fanoušky je možná nedávné prohlášení na fóru hry, aby fanoušky psali scénáře na krátké in-game sekvence. Je však otázkou zdali se v samotné hře někdy objeví, ještě větší otázkou však zůstává, jestli se někdy dočkáme Duke Nukem Forever! :) *58* *59* *60* [b]Žánr:[/b] SECRET [b]Vývojář:[/b] 3D Realms [b]Vydavatel:[/b] Take 2 [b]Datum vydání:[/b] TOP SECRET [b]Očekávání:[/b] * * * * * * z * * * * * ;) [b]Autoři:[/b] Petr Sládek a Lukáš Bryksa

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: -

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.