Hydrophobia - novinky

Autor: Jan Hazuka | 15.05.2007
Žánr:  PS3  | Novinky  | Akční
Bojíte se vody?
Prolínání emočních stavů, jako je strach a úzkost se nazývá fobií. Je to stav, s kterým se již stekal jistě každý z nás. Někdo trpí panickou hrůzou při konfrontaci s různými zvířaty, jako jsou zpravidla pavouci, hadi, myši apod., jiní zase trpí strachem z většího množství vody. A právě tato fobie, strach z vody, je hlavním námětem hry Hydrophobia od britského studia Blade Interactive. Hra bude koncipována do žánru third-person akce s prvky adventury. Celková filozofie hry by měla tkvět v boji o přežití ve stále se zatápějící lodi (na své si tedy jistě i příjdou klaustrofobici :-). Při hraní se ujmete role systémové inženýrky, Kate Wilson, která jak už jistě tušíte, trpí Hydrofobií. Údajně si v dětství prožila velmi nepěkný zážitek v souvislosti s vodou, pravděpodobně unikla o vlásek utopení se v bazénu. Tím se pomalu dostáváme k příběhu hry. Jelikož je Kate inteligentní žena, ví že fobie se zbaví jen tak, když se postupně čím dál tím víc bude vystavovat jejím krizovým situacím. Tedy se rozhodne pracovat, a tím i na dlouhý čas žít, na lodi Královna světa. Tato loď má být z herního hlediska svojí rozlohou veliká, asi jako menší město v GTA, což se nemusí zdát, ale bohatě stačí. Vždyť prolézání úzkými chodbami, šachtami apod. bude pomalé, takže trvanlivost tím rozhodně k ujmě nepříjde. Královna světa bude v alternativní budoucnosti hry (cca rok 2023) tou největší lodí světa. Bude se jednat o moderní koncept spojení dvou lodních trupů, připomínající spojené ponorky. Zde nalezneme vše co nasouši, jako jsou různé stadiony, školy, bary atd. Abnormální velikost má zaručovat několika roční nepřerušovanou plavbu, tedy jistou izolaci od "ostatního" světa. Je to takový malý plovoucí stát. Stát s vlastními zákony a hlavně bez daní. To samozřejmě přitahuje okruh těch nejbohatších obchodníků, jimiž bude tvořena většina posádky. Další nezanedbatelnou součást paluby bude tvořit vědecký tým (pod hlavičkou org. NanoCell), který zde bude testovat nový, a pro příběh klíčový výzkum nano robotů. Jenže nebyli by to američtí scénáristé, kdyby loď neobsadili i teroristickou skupinou lidí, která stojí proti nějaké idee současného světa. Na Královně se tedy objeví teroristická skupina, jejímž záměrem bude loď s veškerým nano výzkumem vyhodit (hezky jak se patří) do vzduchu. No a tím už se pomalu dostáváme k hlavnímu konceptu hry. Voda. Teroristům se patrně povede odpálit část své trhavé nálože, čímž dojde k pomalému, ale zato jistému zatápění lodního prostoru. A zde příjde ke slovu revoluční HydroEngine. Ten má zaručovat extrémně realistické chování vody, jaké jsme dosud ve hrách ještě neměli možnost spatřit. Voda bude téci po veškerém povrchu, nést objekty, proudit, bublat, obtékat, zkrátka vše co dělá ve skutečnosti. Celkový herní mechanismus tedy bude spočívat v interakci vody s vaší postavou a prostředím. Například zamčené dveře budete moci otevřít pomocí usměrněného toku vodního proudu. Zkrátka jak už bylo řečeno, celá hra bude postavena na interakci s všudypřítomnou vodou, a má zaručovat dle slov vývojářů skutečně jedinečný next gen zážitek. Zajímavé bude sledovat, jaký dopad na hratelnost bude mít Kateina fobie z vody. Pravděpodobně při extrémních situacích dojde k rozostření obrazu, či podobným sugestivním efektům, prohlubující dojem ze skutečnosti scény. Voda ovšem nebude vaším jediným problémem. Ke slovu příjdou již zmínění teroristé, kteří mají být stejně jako voda, téměř na každém rohu. Jejich umělá inteligence by měla být velmi vyspělá. Budou si pamatovat, kudy již procházeli, budou aktivně pozorovat změny v prostředí, ale teď pozor, budou schopni si mezi sebou vyměnovat informace! Což je ve hrách bezesporu takovou malou revolucí a opět dalším kručkem k maximální možné reálnosti. To bude klást na hráčovi schopnosti větší nároky, protože bude třeba, abyste byli před NPC postavami neustále krok napřed. Mohlo by se potom totiž stát, že vás snadno přechytračí, a vy se ocitnete v patové situaci, ze které již nebude cesty ven. Navíc se spekuluje i o hrozbě vzpoury nano robotů, kteří by byli schopni se efektivně pohybovat jak na souši, tak ve vodě. Ti by měli zajistit, aby se zapotili i zkušenější hráči. Co se týče grafiky, tak ta je kupodivu i včetně vody na dnešní dobu spíše průměrná, ale vzhledem k tomu, že tvůrci mají ješt nějaký ten čas na dolaďování, není vyloučeno, že by grafika ještě nedozrála a připravila nám všem kýženě známé "WOW!" efekty. Termín vydání je prozatím stanoven na rok 2008, a to jak na next gen konzole PS3 a Xbox 360, tak na platformu PC. Nezbývá, než jen s napjatostí očekávat onen datum vydání a doufat, že se hra alespoň trochu trhne od standardní komerčnosti, a ukáže nám, co do next gen systémů skutečně patří.

Detaily

Platforma: PS3

Chcete vidět další Novinky platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Novinky.