Half - Life 2 - preview

Autor: Michael Davidík | 02.02.2004
Žánr:  PC  | Preview
Velkolepý návrat Gordona Freemana, tentokrát do města City17, v pokračování nejlepší hry roku 1998, na které jsme čekali bezmála čtyři roky.
GORDON FREEMAN V AKCI Když se v roce 1998 objevila na trhu akce Half-Life, vzbudila nevídaný zájem a také byla velmi kladně hodnocena hráčským publikem i herními magazíny. Na svou dobu nabízela skvělou grafiku, filmový příběh, inteligentní nepřátele, ale hlavně dlouhotrvající hratelnost a to bylo to nejdůležitější. Nakonec byl Half-Life vyhlášen nejlepší hrou roku a nesmazatelně se zapsal do historie hráčského odvětví. Na pokračování se začalo pracovat prakticky ihned po druhém díle a začalo výrobou tzv. Source Enginu, na kterém pokračování bude stavět. Nabídne nám zcela nové mimiky tváře, detailní prostředí s vysokým počtem polygonů a realistické zpracování povrchu předmětů, světel a stínů. Dále se bude hra pyšnit výjimečnou fyzikou a vizuálním zpracováním. Samostatnou kapitolou jsou nepřátelé a zbraňový arzenál. Dočkáte se všeho, co bylo k vidění v prvním díle plus některé zcela nové. Jistě si vzpomenete na dotěrné mozkožrouty, kteří byli hodně vytrvalí při své cestě za pojídáním vaší kůry mozkové. Nicméně noví nepřátelé vypadají tak trochu jako oškliví brouci z filmu Hvězdná pěchota. Valve přišly se zcela revoluční technikou boje. Teď si představte, že po vás jde nenasytná obluda a vám došly náboje. Místo aby jste ji začali mlátit hlava nehlava, bude možno vzít prakticky cokoliv do rukou a mrštit předmětem po nepříteli. Může nastat situace, kdy bude na hlavu oponenta dopadat židle, kousky nábytku a další. Nicméně na ono likvidování nebudete zase tak docela sami. Autoři se rozhodli do hry vložit i vašeho starého známého Barneyho a větší roli v příběhu bude mít také ženská bojovnice Alyx Vance. Spolubojovníci se však už nebudou chovat jako tupé stádo oveček a nepohrnou se do jisté záhuby, budou totiž obdařeni doposud nevídanou umělou inteligencí, což ovšem platí i o vašich nepřátelích. Myslím, že Half-Life 2 bude opět velká pecka a podobně jako v případě prvního dílu bude představovat průlom v herní branži a jeho trvanlivost bude prodlužována nejrůznějšími datadisky a multiplayerovými mody jako je například Counter Strike. Budeme tedy nakonec dělit hry na dobu před Half-Lifem a po Half-Lifu? PŘÍBĚH Kdo si pamatuje story prvního dílu, dá mi jistě za pravdu, že byl opravdu kvalitní a měl jakousi filmovou atmosféru. Ne jinak tomu bude i v případě Half-Life 2. Scénáře se opět ujal Mark Laidlaw, což je jistá záruka kvality. V ději z roku 1998 se v laboratořích výzkumného střediska Black Mesa při zkoumání podivného meteoritu otevřela jakási vesmírná brána a tisíce vetřelců z planety Xen se náhle staly nezvanými obyvateli Země. Incident mohl mít nedozírné následky pro celou planetu. A jako ve většině her není ten člověk, který může dát vše do pořádku a utkat se s nepřítelem, nikdo jiný než vy v těle vědce Gordona Freemana. Od krvavých jatek v komplexu uběhlo již mnoho let a Gordon prostřednictvím tajné organizace v čele s G-Manem pracuje společně s přeživšími vědci z Black Mesa na výzkumu mimozemských technologií v nové základně ve městě City17. Město má svou vlastní armádu, parlament i pořádkové složky v podobě robotů dohlížejících na práci a je vlastně úplně odděleno od ostatního světa. Ale najednou se nemilá situace z dřívějška stává opět skutečností a město je napadeno armádou mimozemšťanů z Xenu. Všude je vidět ohavné počínání nevítaných vetřelců a jediný kdo může zachránit lidstvo je (opět) Gordon Freeman. Krvavá štreka začíná nanovo. Kromě klasických zbraní, na které jste byli zvyklí z jedničky přibudou i dvě nové. První je přístroj schopný pomocí energetických vln přesouvat předměty a druhý je ruční granát, který po explozi vypustí feromony a přiláká tak obrovské brouky, kteří s řevem zabijí okolní nepřátele. UKRADENA BETAVERZE HALF-LIFE 2 29. září 2003 se stala věc, která nemá v herní branži obdoby. Někdy kolem 11. září začal počítač šéfa firmy Valve Gabea Newella dělat menší problémy. Gabea zformátoval svůj disk a jelikož technici nenašli žádné příčiny, nevěnovalo se incidentu přílišná pozornost. Dne již zmiňovaného data byl ovšem z počítače Newella, prostřednictvím známé díry v e-mailovém klientu Outlook odcizena betaverze právě připravované hry Half-Life 2, která obsahovala jakýsi polotovar hry. Ve hře je možné chodit, zabíjet nepřátele i s proudy krve a dokonce si vyzkoušet nějaký dopravní prostředek, plus nějaké zkušební mapy, které byly k vidění na E3. Po internetu se nyní šíří dvě verze. Velikost jedné je 100 MB a druhá má asi 1.5 GB. Pro Valve to byla neobyčejná ztráta i když se také tvrdí, že jim to přišlo vhod. Hra totiž měla vyjít o Vánocích a Valve ještě nebyla s finální verzí zcela hotova a tudíž bylo datum vydání stanoveno na duben 2004. Toto je jedinečný důkaz toho, co je schopen udělat hráč hladový po pokračování své oblíbené hry. Svým činem hře ale vůbec nijak nepomohl. Half-Life 2 byl odložen o čtyři měsíce a to naštvalo všechny hráče po celém světě. Do vyšetřování se zapojilo i FBI, ale dopadení nebudou mít nijak lehké. Myslím si, že vím, co by každý hráč udělal s tímto člověkem, kdyby se mu dostal do rukou. HARDWAROVÉ NÁROKY Valve uveřejnil předběžné systémové požadavky. Autoři samozřejmě chtějí, aby Half-Life 2 chodil na co nejvíce strojích a tak nejsou nijak zvláštní, ovšem minimální požadavky berte skutečně jako opravdu minimální. Nesmíte tedy čekat žádné zázračné efekty a grafiku. Naopak majitelé silnějších strojů se už teď mohou těšit na to nejlepší, co tento skvost dokáže nabídnout. Minimální požadavky 700 MHz CPU 128 MB RAM HDD 3 GB Windows98/2000/Me/XP Doporučené požadavky 2 GHz CPU 256 MB RAM HDD 4 GB Windows98/2000/Me/XP *25* *26* *27* *28*

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: CPU 700 MHz, 128 MB RAM, HDD 3 GB

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.