GOOKA 2 - preview

Autor: Michael Davidík | 03.10.2003
Žánr:  Video  | Preview  | Akční
Podívejme se na zoubek jedné z připravovaných her, která by měla být zpracována z původního 2D do 3D enginu CPAL 3D.
Pokračování známé hry Gooka, která vyšla roku 1997 a hned o pár měsíců později byla ke shlédnutí v plné verzi na CD v časopisu Level je tady. Respektive mělo by být, ale není. Tvůrci z Centauri production říkali, že hra Gooka 2 by měla vyjít na 100% už ke konci května 2003. Všichni ale znají tyto sliby, které se vyplní opravdu jen v některých případech a obvykle jsou pozdrženy ještě o alespoň půl roku. Nový díl bude stejně, jako první, těžit z kreseb paní Bouškové a ze scénáře Richarda D. Ewanse. Celá hra poběží na podpoře 3D karet a prostředí bude zpracováno v novém CPAL 3D enginu. Engine umožní menší interaktivitu prostředí a poněkud hezčí polygony. Asi před dvěma lety se ani nevědělo, zdali druhý díl vyjde v osvědčené 2D, či 3D grafice. Měli bychom se octnout ve čtyřech po sobě jdoucích a navazujících kapitolách a ve čtyřech odlišných prostředích. Rozhovory s postavami nebudou podle tvůrců nikterak komplikované a to především kvůli tomu, že se vám nebudou nabízet desítky odpovědí, ale jen jedna. Mělo by to hře údajně jen prospět, i když podle mě to hře moc nepřidá, když má vyjít jako akční/adventura. Oproti prvnímu dílu doznají změn i hádanky, které byly poněkud obtížnější. *reklama* Zvláště v konečných fázích, kdy jste měli zahrát stejnou melodii, či procházet zrcadly. Děj bude navazovat na předchozí díl a to tak, že dědici Gookovi ukradnou syna a poraní jeho manželku. Gooka se tedy vydá hledat tentokrát svého syna, nikoliv vraha svého otce. *reklama* Děj by měl nabrat taktéž podobného spádu jako minule a to tak, že vše začne jakoby ve středověku a na konci budete porozmlouvávat se zelenými mužíky a bojovat s drakem. Možná jsem teďka trochu přehnal, ale je to pravděpodobné, vzhledem k prvnímu dílu. Děj se bude odehrávat opět na planetě Janatris a setkáme se tak i s některými dříve známými budovami/lidmi. Nyní si osvětlíme, proč bude hra akční adventura. Především proto, že někdy nepomůže jen domluva, tak se používá i hrubá síla (v některých případech). Ve hře by se nemělo jednat o ten typ boje, jako že budete zběsile klikat na nepřítele, ale asi tak, jako ve Final Fanstasy. Kamera zase bude statická (nejblíže se jí asi podobá hra Silent Hill 2, Resident Evil 3...) a ve větších prostorách se vám zase zavěsí za záda, neboli pohled třetí osoby. Tzv. demenci používání předmětu na předmět je třeba také odstranit a tak se vám v inventáři budou samy předměty mezi sebou kombinovat. Nemělo by se ani stávat to, co bylo vytýkáno prvnímu dílu a to že ve hře jste někdy potřebovali věc, kterou jste nenašli a už se pro ní nemůžete vrátit, protože nemáte jak. Nebo také, že jste měli dát člověku před branou nějaký předmět a mezitím jste mu dali 5 a teprve ten 6. byl správný, přičemž ty, které jste mu dali vám nevrátil a k dohrání hry jste je potřebovali. Doufejme, že na konci hry se nám nabídnou i jiné konce, protože přeci jen, jeden konec je hodně málo na dnešní adventury (už i stařinký Neverhood měl dva konce). Kdybychom vše shrnuli, měla by být Gooka 2 akčně laděnou adventurou, ve které nebudou boje jako u jiných adventur, ale spíše ty z Final Fantasy. Obrázky ze hry nevypadají obzvláště lákavě, i když exteriérové lokace jsou na tom podstatně lépe. Můžeme si i všimnout některých hranatých objektů a stínů, ale to vše by nám měl vynahradit příběh a hratelnost. Zvukově by hra nemusela být špatná a vzhledem k tomu, že v Česku vyjde od distributora Cenega, tak se dočkáme i dabingu. Možná se dočkáme i motion-capturingu, i když za těch pár měsíců to asi jen těžko tvůrci stihnou. Nyní jen čekejme, kdy tvůrci hru vydají, a nespoléhejme se raději na datum které uvádí, protože je už pár měsíců staré.

Detaily

Platforma: Video
Doporučená konfigurace: -

Chcete vidět další Preview platformy Video? Přejděte na stránku Video Preview.