Fahrenheit - preview

Autor: Michael Davidík | 16.03.2004
Žánr:  PC  | Preview
Fahrenheit je naprosto ojedinělý projekt, který by mohl ukázat nový směr, kudy by se měla ubírat vývojářská studia!! Rozhodně byste si tento článek neměli nechat ujít!!
Nyní bohužel nastalo v herním průmyslu období "zaručeného výdělku". Málokdy se totiž objeví naprostá novinka, hra přinášející něco úplně nového. A když už se nějaká taková hra konečně vyvíjí, často ztroskotá hned na začátku své cesty. Takové hry se totiž potýkají s nezájmem vydavatelských společností, které se patrně řídí heslem "Co vydělalo včera, vydělá i dnes". Často se tak setkáváme s mnoha hrami, které jsou až nápaditě podobné nebo se inspirují stejnými historickými událostmi (viz 2. sv. válka a v poslední době i válka ve Vietnamu). Posledním opravdu novinkovým titulem byla asi česká Mafie. I když také by se dalo spekulovat o určité podobnosti například se sérií GTA apod., ale to nechme na jindy. Nyní by se ale mohla do popředí dostat hra úplně nového charakteru. Řeč je o hře Fahrenheit, která bude mixem snad všech žánrů. Fahrenheit je jedinečný projekt, který by se dal přirovnat k právě vysílanému seriálu 24 hodin (vysílá TV Nova). Seriál je jedinečný tím, že se odehrává v reálném čase (filmová minuta je totožná s minutou, kterou prosedíte v křesle :-)). Fahrenheit bude jakási hra na pokračování, vlastně takový 3D seriál. Vývojářský tým Quantic Dreams není třeba blíže představovat, jen připomenu jejich první počinek s názvem Omikron: Nomad Soul. Právě tímto titulem tito vývojáři ukázali směr, kterým se bude ubírat toto vývojářské studio. Absolutní překombinovatelnost žánrů s vysokou hratelností jsou hlavními rysy hry Omikron. O dalším projektu se dlouho mlčí, vždyť od vydání poslední novinky týkající se hry Fahrenheit uběhly již téměř 2 roky. Stránky Quantic Dreams ale připravují fanoušky na spuštění nové stránky, na té stávající je pouze jediný obrázek, nic víc. Byla by škoda pozapomenout na tento nadějně vyhlížející titul a tak Vám ho představíme v našem preview. Lucas Kane je řadový občan New Yorku, každý den dochází do práce do banky a žije si pokojně svůj život. Jednou večer ho omrzí domácí strava a vydá se do restaurace na večeři. Jeho mysl je ale v jednom momentě ovládaná jinou osobou. Lucas bere kuchyňský nůž do ruky a má namířeno na záchodky. Chvíli počká, na předloktí si nakreslí jakési znaky a zaměří se na právě přicházejícího muže. Tento muž se zaujme postoj u pisoáru, jenže nestihne ani rozepnout poklopec a už má nůž v zádech. Vrahem je Lucas. Muž padne na zem s několika bodnými ranami. Lucas je ale stále v transu, najednou se před ním objeví obraz neznámé postavy s malým dítkem, obklopeným svíčkami. Právě toto dítě se kdysi ztratilo. Na scénu přichází hráč. Fahrenheit se odehrává v současném New Yorku, lépe řečeno v její odvrácené temné straně, kde klesá den co den teplota ovzduší. Záhadné vraždy se objevují jedna za druhou, aniž by je cokoli spojovalo. Vrahem je vždy jiný člověk, oběť jsou vybírány individuálně. Jediné, co mají všechny vraždy společné, je způsob zohavení mrtvoly. Policie si neví rady. Do vyšetřování se tak pouští Carle Valenti, žena italského původu, se svým partnerem Tylerem Milesem. Carla rychle pochopí, že za tímto případem je něco víc, než se na první pohled zdá. Vyšetřování jí zavede k odhalení skutečností, o kterých se jí nezdálo ani v tom nejhorším snu. Jak jsem se již na začátku zmiňoval, Fahrenheit by měl být jakýmsi seriálem, nebo-li hrou na pokračování. Velký důraz je kladený hlavně na příběh. Určitě také uvítáte možnost ovládat více na sobě nezávislých lidí a získat tak více pohledů na probíhající děj. Vývojáři nezapírají určitou podobnost hry se seriálem Akta X. To ostatně potvrdí dávky nadpřirozena ve hře. Stejně jako seriál bude i hra Fahrenheit rozdělena do několika po sobě jdoucích epizod, přičemž délka jedné epizody bude zahrnovat zhruba 30 minut hraní čistého času (+ dalších 30 minut přidají tzv. interaktivní tajemnosti, které zpestřují děj). Nutno dodat, že i hodina hraní je přeci jenom "trochu" málo. Hráč bude moct ovládat jednak Lucase, policií hledaného vraha, dále pak vyšetřovatelku Carlu, jejího parťáka Tylera, nebo Lucasovu ex přítelkyni či Lucasova bratra a zároveň kněze Markuse. Samotné postavy si ve hře žijí svůj život, individuálně řeší vzniklé situace, ale berou ohled na druhé. Z výběru hratelných postav můžeme usuzovat, že ve hře dojde i na okultizmus, co ostatně naznačily divné znaky vyryté do Lucasovo předloktí a také fakt, že Lucasův bratr je kněz. Možné je také to, že vyšetřovatelka Carla bude mít poměr se svým partnerem. Možná působí Markus, Lucasův bratr a kněz, jako spojka mezi policií a Lucasem. Každé postavě je věnovaný dost velký prostor na představení se hráči. Ovládání hry by mělo být tak lehké, že ho každý pochopí během 10ti vteřin hraní, ačkoliv stejně jako nad celou hrou, tak i nad jejím ovládáním se stahuje mrak nejasna, který způsobuje tak málo uvolněných informací o hře. Jedno je však jisté. Fahrenheit rozhodně nebude lineární hrou. Hned na začátku Vám bude svěřen Lucas, postávající nad mrtvolou muže na záchodcích. Vy máte na výběr hned z několika možností, buďto muže odtáhnete a zahladíte stopy, nebo utečete, nebo se třeba klidně vrátíte dojíst ještě teplou večeři. Každé rozhodnutí přitom změní průběh vyšetřování. Jednotlivé epizody budou vycházet každý měsíc, přičemž cena jedné epizody bude zhruba 320 Kč. První sezóna bude obsahovat celkem 12 epizod, což vystačí přesně na celý rok. Když si vezmeme kalkulačku a vezmeme v úvahu krátkou hrací dobu (asi 12 hodin), vyjde nám dost velká suma - 3840 Kč!! Jsme ochotní tolik investovat do počítačové hry?! Quantic Dreams uvažují společně s vydavatelem VU Games připravit pro hráče i speciální 6ti a 12ti epizodní balíčky. Takovou to strategii prodeje zvolí VU Games pravděpodobně i u konzolové verze hry. Už se ale objevily názory, že hrací doba nebude pouhá hodina na jednu epizodu, někdo tvrdí, že dohrání epizody zabere zhruba 3 až 4 hodiny, což už je přijatelnější. Fahrenheit je bezpochyby zajímavým titulem. První epizoda by měla vyjít 21. října 2004. Všechny ty řeči se dobře poslouchají, ale bude taková strategie prodeje vůbec fungovat? Budou hráči ochotní každý měsíc kupovat novou epizodu? No, nechme se překvapit....

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.