Dystopia - dojmy z dema - preview

Autor: Michael Davidík | 04.10.2005
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Bližší pohled na připravovanou multiplayerovou modifikaci pro hru Half Life 2 ve formě cyberpunkové totální konverze.
Před nedávnem se na internetu konečně objevilo demo poměrně dosti dlouho připravované modifikace pro hru Half Life 2. Jde o multiplayerový mód, jež je totální konverzí původní hry. Nutno ještě dodat, že je orientován do cyberpunkového prostředí. Jde o sci-fi prostředí, které vás zavede do boje v high tech světě prosetém počítačovými sítěmi. Svět je řízen počítači. To je možná reálná budoucnost pro náš skutečný svět a je možné, že na sebe nenechá dlouho čekat. Ale občas nastanou v takových podmínkách problémy. Hlavně všude tam, kde jsou lidé. Každý má svůj názor a je schopen při nesouhlasu použít všech prostředků na jeho prosazení. Než se dostanu k popisu hry, nebo spíše její demo verze jako takové, chtěl bych ještě malinko přiblížit atmosféru. Nad tímto módem jsem se nemusel dlouho zamýšlet a hned při zjištění příběhu a o co vlastně ve hře jde, mě napadly dva ekvivalenty. Ne že by si byly nějak podobné co do vzhledu, ale nápady ze světa budoucnosti jsou zde použity podobné a tento mix potom funguje zajímavě. Vidím zde Matrix svět, kde se prolíná svět reálný se světem virtuálním a svět z filmu Equilibrium, který je také řízen nějakou vyšší mocností a má zde své obránce a nesouhlasící odpůrce. Stejně tomu je i v této hře. Strana bojující za společnost a strana vzbouřenců. Dostanete se do role jedné ze stran, kde má každá svůj ůkol. Mapa je objective based, což v tomto případě znamená pro každou stranu 3 hlavní body, jimiž se řídí, aby vyhrály. Punks začínají v podzemních chodbách a jejich úkolem je dostat se do protější budovy a zničit jádro počítačového systému. Druhou stranou je potom bezpečnostní jednotka společnosti, která má za úkol tento útok potlačit. [b]Punks[/b] : 1. Získat doky 2. Hacknout střední respawn 3. Zničit jádro [b]Corps[/b] : 1. Bránit doky 2. Bránit střední respawn 3. Zabránit zničení jádra Za obě strany máte možnost hrát za lehkou jednotku, střední a těžkou. Každá verze potom má odlišné vlastnosti. Klíčovými vlastnostmi jsou zde vaše tři hlavní ukazatele orientační obrazovky, a to množství života (červená barva), štítů (bílá) a energie (modrá). Nejlehčí jednotka jich má nejméně, nejtežší jednotka jich má nejvíce. Dále rychlost. Nejlehčí jednotka, ač je nejzranitelnější, je zároveň nejjrychleji se pohybující jednotkou, a zase naopak nejtežší je na tom s pohyblivostí o poznání hůře. Co se zbraní týče (podrobněji si o nich povíme za chvíli), každá bojová třída má na výběr jiné zbraně a s hmostností třídy roste také jejich ničívá síla. A posledním znakem je množství paměťových slotů. Aby byla ještě lépe navozena cyberpunk atmosféra, máte zde možnost si svou postavu rozšířit o modifikační chipy. Jsou dvě sady těchto chipů a každý chip dodává jiné vlastnosti. Každý také bere různé množství paměťových slotů. Nejlehčí jednotka má na výběr všechny dostupné chipy a má nejvíce místa pro použití. Naopak nejtěžší může použít jen některé a také je více omezen místem. Použité chipy vidíte v levém horním rohu navigační obrazovky a aktivní potom zapínáte F klávesamy a pasivní nijak neovlivňujete. Právě ty, které aktivně používáte, vám po aktivaci zpotřebovávají energii. Ta se po vyčerpání sama obnovuje. [b]Prostor na hlavě[/b]: [b]CyberDeck[/b]: Umožňuje uživateli nabourat se do kyberprostoru přes terminály rozmístěné po mapě. [b]TAC Scanner[/b]: Skenuje prostředí kde se nacházíte a zobrazuje potom na HUDu nepřátele jak vám, tak vašim spoluhráčům. [b]Thermal Vission[/b]: Zobrazuje vše okolo vás v tepelném rozlišení prostředí. Je vhodné použít proti neviditelnosti, kde vidíte nepřítele podle jeho tělesné teploty. [b]SWT (Sound Wave Triangulator)[/b]: Zobrazuje ikony na uživatelově HUDu indikující veškeré zvuky. [b]Cortex Bomb[/b]: Mikro thermo-nukleární bomba, která je aktivována, když uživatelův život klesne pod 20. [b]Prostor na těle[/b]: [b]Stealth[/b]: Obalí uživatele a zneviditelní ho tak.Když se začne pohybovat, vrstva se na něm slabě vlní a je tak viditelnější. (Připomíná neviditelnost v predátorovi). [b]Sound Suppressor[/b]: Tlumí veškeré zvuky, které uživatel způsobí svým pohybem, nebo střelbou. Je vhodné pro použití proti SWT scanneru. [b]Mediplant[/b]: Nanobotická farma, která uživateli umožňuje léčit se a léčit své spojence, vyskytující se ve větší blízkosti. [b]Leg Booster[/b]: Zvedá uživatelův výskok a umožňuje sprint. Když chcete skočit, podržte skok a začne se vám nabíjet ukazatel, o kolik chcete skok naboostovat. [b]SCS (Superconductor capacitor storage)[/b]: Vybaví uživatele bonusem v hodnotě 25 jednotek energie. Začínáte v tabulce, a to výběrem strany, za kterou budete hrát. Dále si vyberete onu kategorii bojovníka, zbraň, ke kterým se dostaneme za chvíli, a na konec vyberete modifikační chipy. A už začínáte. Objevíte se na portálu a jdete do boje. Zbraně ve hře jsou také poměrně rozmanité a snad každý si zde musí vybrat tu svou. Opět platí, že se změnou třídy bojovníka se vám mění také výběr zbraní. Základní zbraňová skladba, kterou oplývá každý hráč, bez rozdílu dle třídy, je namísto klasického nože jakási futuristická katana a namísto pistole plně automatická pistole. Taková pistole / smg. Dále granáty. Nejlehčí jednotky mají EMP granáty, těžší jednotka klasické frag výbušné a nejtěžší potom jakési malé robo granáty. Jde o výbušného pavoukovitého robota, kterého hodíte na zem a on si to vykračuje směrem, kterým byl hozen. Když se dostane do blízkosti nepřítele, zamíří k němu a tak i tak po určité době bouchne. Je to jen pár vteřin, takže pozor. Zbraň, kterou potom vybíráte, je vaší primarní zbraní a těch je hned několik. [b]Lehká jednotka[/b]: Laser Sniper Rifle Boltgun Shotgun [b]Středně těžká jednotka[/b]: Assault Rifle Grenade Launcher MK808 Semi Auto Rifle [b]Těžká jednotka[/b]: Ion Cannon Rocket Launcher Minigun Jedním z modifikačních chipů je právě cyber deck a ten je jeden z hlavních ve hře. Smějí ho používat jen lehké a střední jednotky. Jde o chip, který z vás udělá jakéhosi hackera. Umožní vám přístup do vnitřního virtuálního světa oné řídící sítě, díky vstupům ve formě speciálních počítačů v normálním světě. Virtuální svět je vytvořen jako 3D síťové barevné prostředí, ve kterém je vaším úkolem svým počínáním, za použití různých programů, stejně jako v Matrixu, ovlivňovat svět reálný. Například odblokovávat zamknuté dveře, zvedat ochranné štíty, přebírat obranné kulometné věže na svou stranu a tak podobně. Což se stává v postupu hry klíčovým. Takže ač by si někdo mohl myslet, že jde jen o zpestření hry, pravdou je, že jde o nedílnou součást. Další přístroj, který vám pomáhá je zásobovač munice. Je to nepohyblivá stanice o velikosti popelnice, ke které když přijdete, vám začne automaticky doplňovat munici primárních a sekundární zbraně. Nikoliv však granáty. Vzhled hry je opravdu velice futuristický a řekl bych nadmíru povedený. Vememeli v úvahu, že jde o bezplatnou záležitost, není zde na vzhledu co vytýkat. Modely se mi zdají opravdu moc propracované. Jak postav, tak zbraní. Efekty také. Kulky odrážející se od oceli dělají pěkné jiskry a mým oblíbeným efektem je zapnutá neviditelnost, kde pak vypadáte jako maskovaný predátor. Efekt jako když rozteklého prostoru, vodní hladina, nebo něco podobného a dále termální vidění. Také poměrně kvalitně provedené a dost užitečné, když máte co do činění s neviditelnými protivníky. Je zde z části využit také potenciál fyzikálního enginu Havok ve formě rag-doll efektu. Zvuky dobře doplňují atmosféru a kompletně předělaný systém komunikačních příkazů je také poměrně kvalitní. Atmosféra je velice akční. Samý výbuch a odrážející se kulky a nemálokrát se vám zrychlí tep, když vejdete do místnosti se zapnutým termálním viděním proti třem neviditelným protivníkům a najednou vám dojde energie a okolo vás jen prolítávají jako přízraky, kteří vás prostě musí dostat. Už to je známkou toho, že se proste v této hře neobejdete bez týmové podpory a často je to, i když nejsem zrovna fanda public serverů, zde vidět a jde-li třeba dvojice nejlehčích vojáků, počká si na těžkou podporu alespoň jednoho obrněnce s rotačním kulometem. Sami toho natropíte málo. Kor když potkáte jako lehký vojáček skupinku těžkých vojáčků. Přeze všechno je vidět, že je hra stále v přípravě, když se podíváte na to, co všechno hra v budoucnosti ještě má obsahovat. Například zde má být jěště zdokonalenější virtuální svět a větší interakce v propojení se světem reálným, plno dalších map a hlavně vozidla, která budou využitelná na venkovních prostranstvích. Na tyto doplňky jsem opravdu zvědavý, protože je naslibováno opravdu mnoho zajímavého. Nyní vám ale nemohu nic než doporučit alespoň vyzkoušení necelých 90MB velké demoverze této originálni modifikace a subjektivní posouzení věci.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.