Duke Nukem Forever - preview

Autor: Michael Davidík | 07.01.2004
Žánr:  Video  | Preview  | Akční
Sympatický blonďák se vrací ve 4. pokračování jedné z nejznámějších sérii. Má navíc ambice stát se tím nejlepším konkurentem ještě nevydaným titulům, jako jsou Half-Life 2, popřípadě DOOM III.
Pokud si myslíte, že většina hráčů hrající 3D akce prahne pouze po vydání dvou nejznámějších titulů, Half-Life 2 a DOOM III, tak byste se hodně mýlili. Stará známá legenda, jenž započala svou éru jako 2D skákačka a její první díl se jmenoval Duke Nukum, nikoliv Duke Nukem, jak se většina hráčů domnívá, se rozhodla, že se nespokojí s různými datadisky, jako byl Atomic, či Plutonium a tak se tvůrci ještě v témže roce rozhodli udělat její pokračování, nesoucí název Duke Nukem Forever. Dalo by se spekulovat i o tom, zda-li by se mu nemělo říkat Duke Nukem Never, protože čekat už téměř osmým rokem na jednu hru je vskutku moc dlouho. Ze začátku se vše zdálo být naprosto jasné, i když na začátku pracovali 3D realms na vlastním enginu zvaném Prey engine. Jednalo se o docela kvalitní engine, ale při rozhodování který si vybrat se rozhodlo, že Duke Nukem Forever bude běhat na Quake 2 enginu. Mohlo to být možná i tím, že Prey engine nebyl až tak dokonalý a potrvalo by hodně dlouho jej vypilovat k dokonalosti, aby se mohl vyrovnat Quake 2 enginu. To by mělo za následek navíc ještě opožděnější datum vydání a tak to bylo z časového hlediska asi tou nejlepší variantou. 3D realms pak ale všechny ohromili na E3 v roce 1998, když ukázali hratelné demo, které nebylo zdaleka špatné, avšak i přes to se pak tvůrci rozhodli, že Quake 2 engine není zrovna to pravé a že zdaleka nenabídne to, co Unreal engine. V praxi to znamenalo vlastně téměř celé předělání hry a tak se vývoj opět protáhl. Možná tvůrce z 3D realms ovlivnily právě vycházející enginy, protože hned po vydání 3. dílu Duka vyšel Quake, Quake 2, Half-Life, Unreal, Unreal Tournament a další skvosty. Tímto byla role 3D realms znesnadněna, protože právě v tuto dobu se rozmohlo kupování různých enginů, proto se nedivme, že i Raven Software při vydání prvního dílu kontorverzní akce Soldier of Fortune šáhli právě po Quake 2 enginu a u pokračování s přízviskem Double Helix dokonce po Quake 3 enginu, který byl použit i u jiných her. Dobrým příkladem jich jsou hry Return to Castle Wolfenstein, nebo Medal of Honor. Pokud byste viděli obrázky ze hry, zjistíte, že dnes hra v ničem nebude originální. V roce 2000, kdy hra mohla vyjít snad ano, protože jen v málokteré 3D akci jsme mohli mít možnost ovládat dopravní prostředky, vidět synchrozinaci úst a mrkání víček. Ale dnes? Dopravními prostředky jezdíte ve většině stříleček, synchrozinace úst a mrkání výček bylo zase v Mafii. S čím novátorským chtějí tedy tvůrci přijít? Pokud patříte mezi ty hráče, kteří si 3. díl Dukea z nějakého toho důvodu oblíbili, ať už díky grafickému pojetí, nebo čehokoliv jiného, pak si ještě dodnes pamatujete některé Dukeovi monology. Právě v tom spočívala celá síla hry, protože dialogy byly nejen vtipné, ale i krátké a výstížné. Vzpomeňme si na některé z nich, jako "Shake it baby", což byla jedna z nejčastějších vět Dukea, když byl ve striptýz baru. Právě to ho udělalo nesmrtelným, včetně možnosti jít na malou, zazpívat si u mikrofonu "Born to be wild" a to vše okořeněno špětkou černého humoru a hlavně dobrého přednesu dabéra, který měl hlavní postavu na svědomí. I když některé hry se snažily v tomto ohledu napodobit "nesmrtelného" Dukea, zdaleka se jim to nepovedlo. Právě díky tomu se stávaly terči kritiky, protože než aby to zpestřilo hru, stala se z toho poměrně trapná hra. Povedlo se to jen málokteré hře, aby její dialogy byly vtipné a výstižné. Řekl bych, že u Serious Sama se to ale celkem povedlo. Nynější díl by měl nabízet toto obohacení v podobě vtipných řečiček a dokonce i dabing by měl být ponechán stejný. Co bylo asi největší překvapení když Duke Nukem 3D vyšel na PC, byly především polonahé striptérky, které vám za pár dolarů ukázaly svá poprsí. Věková hranice se možná díky tomu posunula o něco výš, avšak tvůrci mysleli i na malé děti, které by si hru chtěly zahrát a tak byl v DN 3D rodičovský zámek. Ten měl za úkol to, aby se ve hře nevyskytovala krev a hlavně, aby ve striptýz barech nebyla žádná striptérka. Obrázky a videa však vypovídají o tom, že novém díle se budou taktéž nacházet a co se týče jejich ztvárnění, vypadají celkem půvabně. Proto se tedy nebojte, že by to bylo pár pixelků trochu se pohybujích tak, jak jsme byli zvyklí, ale skutečná prsa a možná i lépe zpracovaná, než ve hrách, jako Erotica Island, nebo Lula 3D. Dnes již neodmyslitelně patří ke každé pořádné a kvalitní 3D akci motion capture, který nasnímá skutečné pohyby člověka a implantuje je do hry. Navíc autoři se chlubí i tím, že postavy vás budou sledovat nejen pohybem a otáčením hlavy, ale dokonce i očními panenkami. Hra by se navíc měla rozpohybovat plynule na nižší detaily na PC o frekvenci alespoň 1 Ghz, avšak je doporučováno spíše 2Ghz (pro plynulý chod hry a vyšší detaily). Unreal engine má navíc tu výhodu oproti Quake 2 enginu, že dokáže pěkně zobrazovat i venkovní lokace a tak už nebudete moci plnit úkoly pouze v hotelech, kasínech, bordelech a kdo ví kde ještě. Můžeme se těšit i na venkovní lokace, nebo jak bylo v demu poukázáno, zatímco vy se zmocníte kulometu na korbě auta, váš parťák/parťačka bude řídit. Novinkou totiž je i to, že Duke bude mít kolegyni Bomb Shell. Není sice jisté, zda-li od ní bylo upuštěno, ale určitě by to bylo vítaným zpestřením hry. Možná to byla právě ona, kterou jsme na konci DN 3D slyšeli, jako s blonďatým Dukem dováděla... K Dukeovi patří i zbraně, kterých bylo okolo desítky. Nyní by měl být Duke o něco realističtější a tak budete ze začátku postupovat pouze s pistolí a vlatní nohou, s kterou budete moci kopat nechutné zrůdy přímo do obličeje. Postupem času získáte i brokovnici a kulomet, přičemž přibližně v polovině hry se vám do rukou dostane zbraň, která je s Dukem neodmyslitelně spjata, což je RPG. I tentokrát byste si pomocí něj měli probourávat cestu skrze zdi a po vzoru hry Half-Life by se i zde měli nacházet broučci, které budete vypouštět na nepřítele - opět není vyloučeno že půjdou i po vás. Zůstanou tu i laserové bomby, které byly poměrně dosti oblíbené, zvláště pak v multiplayeru. Nově přibude ostřelovačka s laserem, avšak dalo by se říci, že její využití budete nacházet právě v již zmíněných exteriérových lokacích. Pokud by se dala nazvat nějaká zbraň z DN 3D jako "labužnická", tak to je bezpochyb zmenšovadlo. To nebylo opomenuto ani tentokrát, avšak jako většina zbraní z dřívějška, i tato změní trochu svůj vzhled, ale účel zůstane naštěstí stejný. Není nic lepšího, než zmutované prase zmenšit a následně rozšlápnout jako červa. Zápletka celé hry bude směrována jako u 2D dílek, ne tedy příletem mimozemšťanů na naši krásnou zemičku, nýbrž bude se jednat o dr. Protona, který vytvoří mutantní monstra, aby zničily svět. Vy jste vyslán na záchranu a po cestě budete nalézat vojáky, kteří vám budou pomáhat, nebo vám řeknou pár předsmrtných slov, protože na většinu z nich narazíte až příliš pozdě. Jejich inteligence by měla být dobrá, navíc v televizi naleznete nejen porno nahrávky, ale i zprávy, kde budou ukazovat, jak se tyto příšery dostávají do domácností a jak vraždí ubohé civilisty. A jsme u konce... Nyní by se hodilo říci, nebo alespoň přiblížit datum vydání této očekávané pecky, jenže tvůrci z vlastních zkušeností raději mlčí, protože už několikrát stanovili datum vydání a nepovedlo se jim to. Zda se Dukea dočkáme tento, nebo až příští rok je ve hvězdách a tak nám nezbývá, než čekat, čekat, a čekat. Bylo by totiž nevýhodou, kdyby tituly jako Half-Life 2, nebo DOOM III vyšly v tu samou dobu, jako Duke Nukem Forever a tak doufejme, že v první polovině roku se dočkáme třeba Half-Life 2, po pár měsících 4. dílu Dukea a nakonec i DOOMa III. Uvidíme, jestli se tvůrcům nakonec vrátí peníze, které dali na vývoj hry. Možná i proto se plánuje předělávka na konzole, aby bylo jisté, že těch osm let vývoje nebylo zbytečných. Chvályhodné je však i to, že 3D realms, stejně jako ID software, nezaměstává až tak moc lidí a tak se na hře se podílí necelá dvacítka lidí. Šéfem celého vývoje hry je kdo jiný než George Broussard, který si pochvaluje vývoj celé hry, zvláště pak nové možnosti, jako motion capture, který práci nesmírně usnadňuje, především proto, že se nemusí dělat pohyby postav manuálně, jako dříve. Vše ale nasvědčuje tomu, že nový rok bude plný zajímavých titulů a že právě v tomto roce vyjde řada očekávaných titulů a pokud má cenu za něco utratit své drahocenné penízky, tak je to právě tato hra...

Detaily

Platforma: Video
Doporučená konfigurace: -

Chcete vidět další Preview platformy Video? Přejděte na stránku Video Preview.