Army of Two - novinky

Autor: Jan Hazuka | 24.11.2006
Žánr:  PS3  | Novinky  | RPG
Musíme si pomáhat.
Firma Electronic Arts se věnuje prakticky všem možným žánrů her. Ať už jde o sporty, závodní hry, všechny možné střílečky, strategie nebo licencované tituly na základě filmové předlohy. Vždy jde prakticky jen o to samé s menšími úpravami. Zkrátka EA nerada riskuje a taky se jí to velmi vyplácí, vždyť vzpomeňme si kolik menších leč velmi úspěšných firem/vývojářských studii v poslední době EA vzalo pod své křídlo. Tímto se EA stává také jednou z největších „velmocích“ v herním průmyslu. Nicméně připravuje se hra, které se těmto standardům doslova vymyká. Ta hra se jmenuje Army of Two (dále už jen Ao2). [b]Kdo za tím stojí[/b] Ao2 má na starosti EA Montreal, vývojářské studio, v kterém pracují lidé, kteří měli na svědomí velmi důležitý a úspěšný první díl série Sprinter Cell. Nicméně pro nás z hlediska hráče je důležité, že vývojáři dostali volnost experimentovat za účelem vytvořit originální zábavnou hru, která bude lámat prodejní trháky. Možná si řeknete, že podobné sliby má EA u každé hry, avšak kvality „Montrealské elity“ korespondující s zatím oznámeným infem jasně dokazují, že Ao2 má velký potenciál stát se doslova hitem. [b]O co jde?[/b] Hrdinové hry jsou Tyson Rios a Elliot Salem. Jsou to žoldáci, kteří spadají pod soukromou vojenskou korporaci. A proč právě soukromou? Důvodů je mnoho, ale tím nejpodstatnějším je volnost, tedy tvůrci se nemusí nikterak omezovat podle toho zda výbava či postup hrdinů je jako ve skutečné armádě. Naopak budete požívat libovolně modifikovatelné zbraně, postupy při akcích takové, na které jste zvyklí z akčních filmů apod. Další skutečností je, že hrdinové na rozdíl od svých na státu závislých kolegů neumírají pro svou vlast, ale vždy jen a jen pro peníze, za které svojí práci také dělají. Tedy může nastat situace, kde v jedné misi budete pomáhat určité osobě ochránit svojí rodinu před neznámými zabijáky, a v té další může být úkolem zabít právě tu osobu, pro kterou jste dělali minule práci. Tvůrci hry vyzpovídali bývalého člena Navy SEALs, díky tomu se můžeme dočkat rozsáhlé modifikovatelnosti zbraní, ale i výbavy nebo originální řešení všedních problému, které se stávají při válčení. Jedním z takových je zacpání tržné rány dámskou vložkou. [b]Ve dvou se to lépe táhne[/b] Ao2 staví a zároveň padá na kooperativní akci, tzn. že ve hře se nikdy neocitnete sami, tedy pokud svému parťákovi nedáte pokyn např. ať vás jde krýt do druhé budovy a naopak. Zkrátka pro jednou jste tým a jako tým buď zvítězíte, nebo zemřete. Vašeho kolegu bude buď řídit vyspělá AI, nebo váš kamarád, který právě sedí vedle vás nebo který sedí na opačném koutu světa se svým Ao2. Tato velmi úzká, prakticky neustálá kooperace zajišťuje prvky, které ve hrách ještě dosud nebyly, např. pokud se váš kolega dostane do klinické smrti, spustí se minihra, kde umírající parťák pomocí střídavého mačkání tlačítek bude utíkat před světlem v tunelu, a vy budete provádět pomocí rytmického kroutění analogových páček kardiovaskulární resuscitace. Zde je vidět i mírná dávka recese či humoru. Další podobnou vychytávkou je to, že pokud zadáte svému parťákovi pokyn, tak vám klidně vtipně odpoví něco ve smyslu „Kamaráde, tady nejsme v akčním filmu.“, a jak Caballero (hlavní vývojář hry) tvrdí, taky by se ve hře měl objevit systém, který bude zaručovat, abysme stejnou hlášku neslyšeli více jak dvakrát. [b]Rovnost a bratrství[/b] Když už byla zmíněna velká spolupráce dvou hrdinů, tak by se taky mělo objasnit, co vše to vlastně přináší. Zřejmě nejzajímavější vychytávkou bude, že váš kolega si bude pamatovat vše, co jste udělali jemu a svému okolí, ať už to dobré, nebo zlé. To znamená, že pokud budete vůči jemu ironičtí, neochotní apod., tak on vám to s úsměvem na tváři rád bude vracet, ale pokud budete chodit do akce často jako první, budete mu pomáhat, zkrátka chovat se jako správný parťák, tak za vás klidně obětuje svůj život. Frajeřinky typu jako přebíjení si zbraní navzájem, pomáhání při slaňování, šplhání, slézání samozřejmě také léčení sebe či parťáka, nebo dokonce opření se o sebe zády navzájem, což zaručí dokonalé pokrytí 360°, zde bude na denním pořádku. Samozřejmě ale vše nepůjde řešit nalítnutím do místnosti a zběsile střílet, vždy bude nutné udělat taktiku takovou, která využije potenciál dvou bojovníků, např. při obléhání velké budovy se váš parťák může „zakempit“ se sniperkou a krýt vám záda, zatímco vy půjdete rovnou do akce. Při postupech podobného typu se bude více než hodit headset, který budete moci efektivně použít i při hraní s AI řízeným spolubojovníkem. [b]Jak to vše vypadá?[/b] Grafika Ao2 vypadá moc pěkně, rozhodně se řadí mezi nejlepší grafické next gen hry, a to i přes to, že hra vychází za více než tři čtvrtě roku a jde o multiplatformový titul. Samozřejmě úplně nejlépe si grafiku vychutnáte při sledování na HD zobrazovačích, kde uvidíte i ty nejmenší detaily, kterých je hra plná. Zajímavým řešením je zobrazení, pokud hrajete s „živým“ spoluhráčem. Hra je rozdělena do split-screenu, a to i tehdy pokud každý hrajete na své PS3. Vývojáři argumentují tím, že level design je dělaný tak, aby byla nutná neustálá spolupráce, a tedy bude nutné mít neustálý přehled o tom, co právě váš spoluhráč řeší/vidí. [b]Poslední slova[/b] Poslední, co je ještě nutno zmínit - hra je zatím ohlášena pro podzim roku 2007, a to jak pro PS3, tak i pro X360. Spekuluje se, že PS3 verze bude nepatrně vyspělejší, možná i vyjde o pár dnů dříve. Jedno je ale jisté, pokud se Montrealskému studiu podaří skloubit veškeré sliby tak, jak slibují, a dodrží vše, co ukázali a řekli, máme před sebou ne dobrou hru, ale pravý mega hit, na který se bude vzpomínat ještě hodně dlouho.

Detaily

Platforma: PS3

Chcete vidět další Novinky platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Novinky.